مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تشدید بحران کرونایی برزیل و سرنوشت نامعلوم بولسونارو

0 19

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است. در این میان فشارها علیه ژائیر بولسونارو رو به افزایش بوده و مشخص نیست که آیا وی می‌تواند از این فشارها جان سالم به در ببرد یا مجبور به استعفا می‌شود.

به گزارش شبکه سی ان ان، شرایط کرونایی در برزیل در حالی همچنان رو به وخامت بوده که انتقادها از سوءمدیریت ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور افزایش یافته است.

تاکنون ۳۷۶ هزار و ۶۶۹ هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۳ هزار و ۵۲۲ فوتی داشته است. برزیل دومین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان است.

به رغم اینکه اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می‌دانند.

از زمان آغاز شیوع کرونا در برزیل، ریس‌جمهوری این کشور در قبال این چالش جهانی رویکرد جدی در پیش نگرفته و همین امر موجب بروز اختلافات در میان مقامات برای مهار این ویروس شد.

ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها در چند منطقه از برزیل تکمیل شده است و در برخی شهرها، اجساد جان باختگان در گورهای جمعی دفن می‌شود.

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست.

حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای آغاز فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.

احزاب دیگر برزیل از جمله جنبش سوسیالیسم، برخی سازمان‌های مدنی و شماری از نهادهای حقوقی از این طرح استیضاح حمایت کرده‌اند.

بولسونارو بارها نسبت به تاثیرات اقتصادی اتخاذ محدودیت‌های گسترده اجتماعی هشدار داده بود اما برخی مقامات برزیل نسبت به این هشدار بولسونارو بی توجه بوده و در شهرهای مختلف تدابیر سختگیرانه را اجرایی کرده‌اند.

به رغم ادامه وخامت اوضاع کرونایی برزیل، مقامات دولتی همچنان بر مهار کرونا تاکید دارند و بر این باورند که برزیل در جنگ با کرونا پیروز خواهد شد.

 با این حال برخی مقامات از جمله شهرداران در برزیل، رئیس‌جمهوری این کشور را مسئول وخامت اوضاع کنونی می‌دانند.

آرتور ویرژیلو شهردار شهر مانائوس در این زمینه گفت که بولسونارو مسئول مرگ و میرهای ناشی از کرونا در این کشور است و خواستار استعفای وی شد.

فشارها بر رئیس جمهوری برزیل همچنان رو به افزایش بوده اما وی معتقد است از این بحران‌ها عبور خواهد کرد. دفتر ریاست جمهوری برزیل روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که انتظار دارد دیوان عالی این کشور بولسونارو را در پرونده مداخله وی در امور پلیس فدرال مقصر نداند.

پیش از این بولسونارو به مداخله در امور پلیس فدرال از سوی وزیر دادگستری سابق این کشور روبرو شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.