مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تدوین ۱۰۰ استاندارد در حوزه نانو

0 31

دبیر کارگروه استاندارد ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه استانداردها در بازار محصولات نانو تاثیرگذار هستند، گفت: درصدد هستیم استانداردهای جدیدی را در این حوزه تدوین کنیم.

دکتر علی بیت اللهی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: با تدوین یکصد استاندارد نانو تلاش کردیم تا محصولاتی که در داخل کشور تولید می شود با پشتوانه استانداردهای لازم در بازار داخل و حتی در بازارهای بین المللی عرضه شوند.

دبیر کارگروه استاندارد ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه تاکنون ۵ استاندارد بین‌المللی را در حوزه نانو منتشر کردیم، گفت: ۵ استاندارد بین المللی در حوزه‌های نانو مواد، ایمنی محصولات، نانو فیلترها هستند که این استانداردها روی فناوری های نانویی تمرکز دارد.

به گفته بیت اللهی، تدوین این استانداردها در بازاریابی محصولات نانو در سطح بین المللی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ استاندارد تدوین شده کل حوزه فعالیت های نانو فناوری را پوشش نمی دهد، اظهار داشت: با توجه به گستردگی محصولات نانو، باید استانداردهای مرتبطی تدوین شود و ما در این زمینه شاخص هایی داریم که استاندارد برای محصولات تجاری سازی شده باشد از این رو ملاک ما برای تدوین استانداردها وجود بازار است.

دبیر کارگروه استاندارد ستاد توسعه فناوری نانو عنوان کرد: برای فروش محصولات حوزه نانو باید محصولات با ویژگی های مندرج در استانداردها منطبق باشد.

بیت اللهی بیان کرد: ۳ استاندارد بین المللی دیگر را در دستور انجام داریم که در حوزه محصولات نساجی، بسته بندی صنایع غذایی و ارزیابی میان کنش نانو ذرات با پروتئین ها در حوزه ایمنی
هستند.

وی گفت: ما تلاش کردیم با تدوین این استانداردهای بین المللی بازار را برای محصولاتی که بر مبنای فناوری های توسعه داده شده و در کشور تولید شده، باز کنیم.

دبیر کارگروه استاندارد ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه ما رتبه سوم در دنیا را در حوزه تعداد استانداردها داریم گفت: استاندارد سازی کلید توسعه فناوری نانو و توسعه بازار است و با توسعه تجاری سازی محصولات، به موقع وارد تدوین استانداردها شده ایم.

وی ادامه داد : امروز تعداد زیادی استاندارد را در اختیار داریم و برنامه داریم که تا ۶ سال آینده تعداد استانداردهای ملی به حدود ۳۰۰ استاندارد برسد. همچنین در صدد هستیم تعداد استانداردهای بین المللی را به ۳۰ استاندارد برسانیم.

بیت اللهی گفت: ایران در جایگاهی رسیده که ۱۶۰ کشور عضو ایزو از استانداردهایی که ما رهبری تدوین آنها را در اختیار داریم، استقبال می کند. همچنین تدوین استاندارد نانو فیلترها در حال انتشار است و ششمین استاندادرد ما به شمار می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.