مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آمار مبتلایان کرونا در کشورهای عرب خلیج فارس از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت

0 7

خبرگزاری رویترز گزارش داد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمتر از یک ماه دو برابر شد و از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش روز پنچشنبه رویترز، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا  در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، قطر و بحرین ظرف کمتر از یک ماه دو برابر شده و در نتیجه آن نیز، آمار کلی آنها از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت.

بر اساس این گزارش در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مذکور در روز ۲۷ مه گذشته از مرز ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته بود، شمار آنها تا شامگاه چهارشنبه به ۴۰۳ هزار و ۱۶۳ نفر رسیده که نشان دهنده افزایش دو برابری مبتلایان در چهار هفته می باشد و موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا نیز دو هزار و ۳۴۶ مورد گزارش شده است.

این درحالی است که عربستان و امارات به عنوان دو کشور دارای بیشترین جمعیت در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، به هر گونه ممنوعیت تردد برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا پایان دادند و عمان، قطر و بحرین نیز از ابتدا هیچ گونه ممنوعیتی اعمال نکرده بودند و  کویت تنها کشور عضو شورا است که همچنان شاهد برقراری ممنوعیت محدود تردد است.

قطر نیز پس از این کشورها بیشترین آمار مبتلایان را دارد، اما مجوز ازسرگیری پروازها به شکل محدود را از اول جولای (ماه آینده میلادی) داده است و مراکز اداری و تجاری و بازارها نیز به شکل محدود بازگشایی می شوند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.