مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

چگونه نسبت به کارمان احساس بهتری داشته باشیم!

0 32

یک فهرست درست کنید: لحظه‌ای را که وارد کار شدید تصور کنید. آن زمان چه عواملی در این شغل برای‌تان مهم بود؟ به خاطر بیاورید چه‌قدر برای آن عوامل خوشحال و هیجان زده بودید. حالا در یک فهرست، ده چیزی را که هنوز هم در شغل‌تان دوست دارید بنویسید. این فهرست را هر چند وقت یکبار بخوانید.

🔸بین خود و همکارتان یک پل ارتباطی بسازید: رابطه‌ای که با همکاری در محیط کارتان داشته‌اید و از آن راضی نیستید را در نظر بگیرید.

برنامه‌ای بچینید تا با آن شخص گفت و گویی داشته باشید. بعد ببینید خودتان چطور و چه موقع باعث به وجود آمدن چنین شرایطی شده بودید.

به یاد داشته باشید، تلاشی که شما در مسیر بهتر شدن رابطه‌ها انجام می‌دهید، از نظر دور نمی‌ماند، حتی اگر اول این‌طور به نظر نیاید.

🔹آسان بگیرید: از تمام چیزهایی که در محیط کار ناراحت‌تان می‌کند، فهرستی بنویسید. هر موردی وجود دارد، بنویسید. همه‌چیز را روشن کنید. حالا فهرستی را که نوشتید، دوباره از اول بخوانید. ببینید در کدام مورد می‌توانید کاری انجم دهید. البته آن مواردی را هم که راه‌حلی ندارند، از فهرست حذف کنید و فراموش نکنید به تبسمی که گاه با دیدن بعضی از این اقلام روی لبانتان می‌نشیند، توجه کنید.

🔸خودتان را جای رئیس‌تان بگذارید: برای چند دقیقه ساکت در جایی بنشینید و خودتان را جای رئیس‌تان بگذارید. درباره‌ی چگونگی گذراندن روز از او از اولین لحظه‌ای که وارد اداره می‌شود تا وقتی در پایان روز از آنجا بیرون می‌رود، فکر کنید.

تصور تمام مسئولیت‌هایی که او بر عهده دارد تا برای رئیس خود انجام دهد، چه احساسی به شما می‌دهد؟ احتمالا از اینکه فقط مسئولیت انجام شغل خود را بر عهده دارید، احساس آرامش خواهید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.