مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نه نکته ضروری در اولین روز کاری 

شما حتماً می‌خواهید تأثیر قابل‌توجهی در روز اول کاری خود بر جا بگذارید. یا حداقل، مرتکب اشتباهات بسیار نشوید. باور داشته باشید که می‌توان آگاهانه از کسب تجربه لذت برد و طی روزها، هفته‌ها و ماه‌های آتی به آن اتکا کرد. این نکات در اولین روز مهم کاری مفید خواهند بود.

1- لباس شما نشان‌دهنده شخصیت شماست.

این امر را می‌توانید تنها با بررسی قوانین پوشش انجام دهید. قطعاً شما دوست دارید که تصویر قابل قبولی از خود ارائه دهید و این کار سبب بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و تحت تأثیر قرار دادن کلیه همکارانتان خواهد شد. شما معرف خودتان، تیم و شرکت جدید هستید، بنابراین سعی کنید متناسب رفتار کنید.

2- کمی زودتر در محل کار حاضر شوید.

این حرف ممکن است بسیار ابتدایی به نظر برسد، اما در مورد قطار یا اتوبوسی که می‌بایست سوار شوید یا جای پارک ماشین

تحقیق کنید. مسلماً دلتان نمی‌خواهد به دلیل تأخیر ناشی از ترافیک سنگین، نیاز به ارائه توضیح داشته باشید. با برنامه‌ریزی

این موضوع نگرانی کمتری خواهید داشت.

3- اعتمادبه‌نفس داشته باشید.

محل کار، مخصوصاً اگر اولین تجربه کاری شما باشد، محلی اضطراب‌آور است. بنابراین، به یاد داشته باشید که همه در روز اول و

در مواجه با افراد و وظایف جدید احساسی نظیر شما دارند. انتظار نمی‌رود شما به همه‌چیز مسلط باشید. بنابراین، دوستانه

رفتار کنید و به‌محض ورود، شروع به یادگیری نماید.

4- سلام کنید.

مدیرتان شما را به افراد معرفی خواهد کرد، اما اگر هنگام استفاده از دستگاه قهوه ساز یا در آشپزخانه، با سایر افراد ملاقات

کردید، به آنها سلام کنید. ارتباط چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید و دست بدهید. بر تأثیرگذاری بهتر، شرح‌حال مختصری از

خودتان ارائه دهید.

5- سؤال مطرح کنید.

بهتر است هرچه زودتر سؤالات خود را مطرح کنید. البته بسیار عالی می‌شود که مقدار زیادی از اطلاعات را به خاطر بسپارید.

حرفه‌ای جدید، فرصتی عالی برای مطرح کردن سؤال در مورد مواردی است که نمی‌دانید و عالی می‌شود که بتوانید اطلاعات

زیادی را به خاطر بسپارد. سعی کنید از همان ابتدا ذهن و کارهای خود را مرتب کنید.

6- به یاد داشته باشید در مصاحبه چه چیزهایی گفته‌اید.

آنها دلیلی برای استخدام شما داشته‌اند، بنابراین نشان دهید می‌توانید به وعده‌های خود عمل کنید. (شما می‌بایست همواره

پیگیر تعهدات و دستاوردهای خود باشید یا بدانید در زمان بررسی عملکرد تا چه میزان موفق بوده‌اید.)

7- رسانه‌های اجتماعی

به یاد داشته باشید که عنوان شغلی خود را در صفحات شخصی خود به روز رسانی کنید تا بتوانید همکاران شرکت جدید خود را

دنبال کنید. بعد از آشنایی با افراد جدید، آنها را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید.

8- رابطه‌های خوبی ایجاد کنید.

رفتار خوب و دوستانه‌ای داشته باشید. خودتان باشید، ولی همیشه به یاد داشته باشید که بهترین روابط کاری بر پایه احترام و

اعتماد بنا نهاده شده‌اند. این احترام و اعتماد نیز خود در اثر عملکردها و اقدامات و نه‌تنها کلمات به وجود آمده‌اند. ممکن است از

ارتباط، توانایی و تجربه برخورد صحیح از روز اول را نداشته باشید، اما برای کمک کردن و تلاش، نیازی به مهارت ندارید.

9- از روز خود لذت ببرید.

درصورتی‌که شما برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و نشان دهید برای یادگیری مشتاق هستید، روز اول کاری شما می‌تواند

بسیار لذت‌بخش باشد. هیچ‌کس از شما انتظار ندارد درست در روز اول از همه‌چیز باخبر باشید، بنابراین، برای تحت تأثیر

گذاشتن همه، مضطرب نشوید و فراموش نکنید که از روزتان لذت ببرید.

الکامپ 1403
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :