[woocommerce_my_account]
ثبت دیدگاه
دیدگاه بسته شده است.
جدیدترین مطالب
استخدام افراد با استعداد با کمک هوش مصنوعی [دکتر بهروز نقویان]
در کنار تحول دیجیتال طی دهه گذشته ، توسعه دهندگان روی هوش مصنوعی کار کرده اند تا به ما در انجام کارهای زمان بر ، صرفه جویی در وقت و بهبود زندگی روزمره کمک کنند. این ماشین های خودآموز می توانند حجم عظیمی از داده ها را در میلی ثانیه تجزیه و تحلیل کنند و بینش هایی را فراهم آورند که ما را باهوش تر ، کارآمدتر و در کارهای روزمره بهتر می کند.
یونایتد گیتارها را میشکند!داستان زیان بی توجهی به نارضایتی مشتری
این اتفاق نمونهای است از به چالش کشیدن یک نام تجاری توسط مشتریانی که از برند ناامید شدهاند. حال مردم میدانند که با کمک رسانههای اجتماعی، حتی یک صدای تنها هم میتواند قدرتمند باشد و به جنگ نیروهای قدرتمند برود. از این رو است که شرکتهای بزرگ از قدرت ویرانگر رسانه های اجتماعی بسیار هراس دارند.
مصونیت سازمانی پاندمی به سبک جنرال موتورز[HBR]
«کرونا» بدون آنکه تفاوتی بین شرکتهای بزرگ و کوچک قائل شود، به اکثر فعالیتهای اقتصادی ضربه زد. مطالعهای با هدف «درسهای یک بحران» صورت گرفته است که مشخص میکند مدیران شرکتها برای تابآوری مقابل بحرانهای مشابه کرونا باید کسبوکارشان را به سطحی از «مصونیت» برسانند. واکنش «جنرالموتورز» در عصر پاندمی، الگوی مناسبی میتواند باشد.
فرصت های یک بحران ؛بررسی تجربه موفق مدیریت دورکارها
مقاومت برخی مدیران با «دورکاری» کارکنان، ناشی از ضعف آنها در مطابقت دادن ضوابط و ساختار سازمان با شرایط جدید کار در عصر کرونا است. تجربه ۲۰ساله یک مدیر موفق در مدیریت «دورکار»ها نشان میدهد امکان تغییر شیوه فعالیت کارمندان به شکل «کار از خانه» و تبدیل آن به یک عادت وجود دارد. این مدیر موفق «دورکاری» را فرصت سودآوری برای شرکتها میداند.
گامهای فرآیند برنامهریزی راهبردی سازمان
برنامه ریزی استراتژیک چیست ؟ شاید این نخستین پرسشی باشد که پس از شنیدن «برنامه ریزی استراتژیک» در ذهن ما شکل بگیرد. در واقع یکی از نقاط مشترک شرکتهای موفق و پیشرو همین نکته است. شرکتی که برای آیندهی خود برنامه داشته باشد و هدف تعیین کند و گامهای رسیدن به اهداف خود را به صورت حساب شده تعیین و تدوین نماید، بی شک به اهداف خود خواهد رسید.
۷خطای مدیران در پیاده سازی استراتژی های تغییر
تصمیم های صحیح و غلط هر دو توسط مدیران سازمان ها گرفته می شود اما راههای شناسایی تصمیم های غلط و اشتباه کدام است در این مطلب هفت خطای استراتژیک که هر مدیر باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد ارائه شده است
خدمات مشتریان، پشتیبانی مشتریان و موفقیت مشتریان؛ تفاوت در چیست؟
همانطور که میدانید این سه موضوع مثل مفهوم ارتباط با مشتری شاید یکسان به نظر بیایند و این تصور وجود داشته باشد که بتوان این سه عبارت را بهجای یکدیگر استفاده کرد. ولی واقعیت که اصلاً اینگونه نیست، با وجود اینکه هر سه بسیار به هم مرتبطند.هر شرط منحصراً شیوهی متفاوتی از ارتباط با مشتریان هستند که وقتی در کنار همدیگر قرار میگیرند میتوانند تجربه بینظیری را برای مشتریان بسازند
۸ راهکار عملی برای استخدام موفق
جالب است بدانید بیش از ۳۳ درصد از مدیران تنها پس از گذشت ۹۰ ثانیهی اول دیدار با فرد متقاضی استخدام، تصمیم خود را برای قبول یا رد فرد میگیرند. تحقیقهای بسیاری انجام شده است که نشان میدهد تاثیر اولیه مصاحبه به شدت مهم است و اگر فرد مصاحبه کننده از آن آگاهی نداشته باشد امکان دارد در چالش ۹۰ ثانیه اول گیر بیفتد و به تصمیم درستی برای استخدام یا رد متقاضی نرسد.
پنج پیشنهاد استراتژیک برای مدیران کسب و کار های کوچک
شرکتهای بزرگ به منظور بهره برداری از فرصتهای ایجاد شده در بازار میتوانند به طور همزمان از مقادیر زیادی سرمایه و دانش فنی به همراه جمع کثیری از کارمندان برای پیشبرد برنامههای استراتژیک خود استفاده کنند. بسیار با ارزش است که در زمان برخورد با چنین شرایطی بدانیم بازار کار هرگز تصویر درستی از مغزهای متفکر و گرداننده خود ارائه نمیکند. در رقابت کاری، چه چیز را میتوان از یک کسب و کار کوچک انتظار داشت؟
اتیکت رابطه کارمند و رئیس؛باید ها و نبایدهای دوستی رئیس و کارمند[سیما دشمن فنا]
آیا برای شما هم پیش آمده است که فکر کنید نکند رابطه شما با رئیس تان مانعی برای پیشرفت شغلی و حرفه شما شده باشد؟آیا با ارشد یا سرپرست خود در خارج از محیط کار یک رابطه دوستانه برقرار کرده اید؟ آیا نگران این موضوع هستید که نکند اطلاعات زیادی را با شخصی که به او گزارش می دهید، به اشتراک می گذارید؟
۱۱ نکته کلیدی برای توسعه موفق کسب و کارهای کوچک
آیا احساس میکنید با کسبوکار کوچک خود آب در هاون میکوبید و به سمت اهداف خود پیشرفتی نمیکنید؟یا اصلاً در وهله اول در انتخاب اهداف تجاری کسبوکار خود مشکل دارید؟ اگر میخواهید کسب و کار کوچکتان بیش از قبل سودآور باشد، در اینجا چند پیشنهاد برای چگونگی تحقق آن آورده شده است و به یاد داشته باشید که: ساختن یک کسبوکار موفق یک ماراتن است نه یک مسابقه دو سرعت.
بهترین روش های ارزیابی عملکرد کارمندان در موفقیت سازمان
ارزیابی عملکرد کارمندان عامل مهم در الهامبخشی آنها، ارتقاء کیفیت کار و حفظ انگیزهی آنها به شمار میرود. ارزیابی عملکرد نه تنها بهترین روش برای درک بهرهوری کارمندان است بلکه معیاری مطمئن برای بازخوردگیری در خصوص نحوهی فعالیت کسب و کار نیز هست
۴ مهارت مهم و ضروری مدیریت پروژه برای مدیران غیر پروژه ای![Forbes]
درحالیکه اکثر کارشناسان و متخصصان عنوان رسمی «مدیر پروژه» را با خود یدک نمیکشند اما در واقعیت هر شخصی در هر لحظه از زمان مشغول مدیریت پروژههاست. اگر تا به حال برایتان پیش آمده که جشن تولد کسی را برنامهریزی کرده باشید، مهمانی خانوادگی و یا یک کار تیمی را سازماندهی کرده باشید، پس یک پروژه را مدیریت نمودهاید.
۷ نمونه از برترین ارزشهای پیشنهادی شرکهای موفق به مشتریان-بخش دوم
در این مقاله نگاهی به هفت نمونه منحصربهفرد از ارزشهای پیشنهادی خواهیم داشت که شرکهای موفق به مشتریانشان ارائه کرده اند . درواقع بررسی خواهیم کرد که دلیل برتری این ارزشهای پیشنهادی چیست، و سپس ایدههایی برای اصلاح و بهبود ارزش پیشنهادی شما خواهیم داشت
۷ نمونه از برترین ارزشهای پیشنهادی شرکهای موفق به مشتریان-بخش اول
در این مقاله نگاهی به هفت نمونه منحصربهفرد از ارزشهای پیشنهادی خواهیم داشت که شرکهای موفق به مشتریانشان ارائه کرده اند . درواقع بررسی خواهیم کرد که دلیل برتری این ارزشهای پیشنهادی چیست، و سپس ایدههایی برای اصلاح و بهبود ارزش پیشنهادی شما خواهیم داشت
ماتریس آنسف ابزاری برای طرح ریزی استراتژی های توسعه بازار
ماتریس آنسوف برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ در مجله کسب و کار هاروارد مطرح شد. این ابزار در سالهای بعد به سرعت و سهولت راه برای رشد استراتژیک را در اختیار رهبران کسب و کارهای کوچک و پیشتازان بازار قرار داده است.
جلوگیری از ده سوء برداشت متداول در زمان ایجاد ارتباط مجازی[عزیز بنی هاشمی]
با ظهور فراگیر ویروس کرونا در سرتاسر جهان به یکباره تعداد نفراتی که از خانه به انجام وظایف کاری خود می رسند به شدت زیاد شده است. نفراتی که با قرار گرفتن در این شرایط جدید و با وجود سطح بالایی از استرس و عدم قطعیت نسبت به شرایط سلامتی و شرایط کاری خود مجبور شدند این تغییر رویه در انجام امور کاری خود را نیز بسیار سریع بپذیرند و فعالیت به عنوان عضوی از یک تیم مجازی را تجربه کنند
جادوی گوش دادن برای کمک به تغییر در کارکنان[عزیز بنی هاشمی]
یکی از راه های متداولی که مدیران تیم ها برای کمک به یادگیری مستمر و بهبود برای اعضای تیم خود به کار می برند ارائه بازخوردهای عملکردی نسبت به فعالیت های آنهاست. با این حال تجربه و تحقیقات انجام شده نشان داده است که این بازخورد ها در صورتی که صحیح و با یک سری اصول مشخص به اعضای تیم داده نشود می تواند منجر به آسیب رساندن به عملکرد اعضاء شود.
۳ ویژگی افراد تاب آور به عقیده هاروارد بیزینس ریویو [دکتر محمدرضا طاهری]
تاب آوری مهارتی اکتسابی و آموختنی است (البته می تواند در برخی ریشه وراثتی هم داشته باشد) که افراد را به سوی یافتن مسیری جدید در زمان مواجهه با موانع، مشکلات و اتفاقات نامعمول و سخت وا می دارد.
سازمان شاد کجاست و چطور باید سازمان خود را شاد کرد؟[فرشته کسرایی]
هر کسب و کار، فرهنگ منحصر به فرد خودش را دارد که ارزشهای اصلی شرکت را تعریف کرده و مجموعهای از دستورالعملهای غیر رسمی را در سازمان ایجاد میکند. یعنی مشخص میکند که رفتار قابل قبول کدام است و در نتیجه کسانی که با این قواعد سازگاری دارند، به محیط کار احساس رضایت و راحتی بیشتری خواهند داشت و سایرین به این نتیجه خواهند رسید که جای دیگری را برای محل کار انتخاب کنند.
کرونا و چالشهای حقوقی کسب و کارها
با اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر شیوع کرونا به عنوان وضعیت اضطراری بینالمللی در زمینه بهداشت عمومی و متعاقبا اعلام همهگیری آن، شوک کمنظیری فضای کسب و کار کشورهای مختلف را فراگرفت و تجارت داخلی و بینالمللی و به تبع آن اقتصاد جهانی تحت تاثیر این موضوع روزهای خاصی را سپری میکند. کارشناسان حوزههای […]
۱۰ ویژگی برای یک مدیر موفق /مدیران موفق ، موفق بدنیا نمی آیند
جمله معروفی است که می گوید مدیران موفق موفق بدنیا نمی آیند . لازم است در هر مرحله از زندگی و یا حرفه نگاهی به ویژگی های افراد موفق داشته باشیم و مقایسه ای با ویژگی های شخصیتی خود داشته باشیم .در اینجا ده ویژگی مهم را بیان كرده ایم كه هر مدیر موفق باید […]
مدیران نگران کسب و کار ،رهبران نگران کارکنان
یاد این جمله معروف افتادم که دو قشر هیچ وقت به حالت خوب قبل باز نخواهند گشت: اول: سرباز شکست خورده در جنگدوم: عاشق شکست خورده در رابطه عاطفی ظاهرا این روزها می توان به این دو دسته ، دسته سومی را هم اضافه کرد : کارمند اخراج شده ممکن است این افراد به دستاوردها […]
قسمت بیست و دوم میدون ؛رقابت سه تولید کننده
شرکت کنندگان قسمت بیست و دوم مسابقه میدون: آرمان کریمی سوره ؛ تولید تور ایمنی خیلی موقعها کارگران ساختمون ممکنه در معرض سقوط قرار بگیره و از داربست بیفته. آقای کریمی با ایده تولید تور ایمنی به میدون اومده تا با این تورهای ایمنی، آسیب کارگران رو به حداقل برسونه 🔻 محمد ارفع طبیب؛ تولید […]
کارآفرین معلولی که ۹۲ درصد کارکنانش معلول هستند
کارخانه “فیروز” در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و نیمی از سهام آن متعلق شرکت جانسون اند آمریکا بود. این کارخانه در سال ۱۳۷۹ توسط بنیاد مستضعفان به مزایده گذاشته شد و مالکیت آن به ” سید محمد موسوی” معلول کارآفرین رسید. او که یکی از بنیان گذاران کانون “معلولان توانا”هم هست، در این سال ها […]
استخدام افراد با استعداد با کمک هوش مصنوعی [دکتر بهروز نقویان]
در کنار تحول دیجیتال طی دهه گذشته ، توسعه دهندگان روی هوش مصنوعی کار کرده اند تا به ما در انجام کارهای زمان بر ، صرفه جویی در وقت و بهبود زندگی روزمره کمک کنند. این ماشین های خودآموز می توانند حجم عظیمی از داده ها را در میلی ثانیه تجزیه و تحلیل کنند و بینش هایی را فراهم آورند که ما را باهوش تر ، کارآمدتر و در کارهای روزمره بهتر می کند.
یونایتد گیتارها را میشکند!داستان زیان بی توجهی به نارضایتی مشتری
این اتفاق نمونهای است از به چالش کشیدن یک نام تجاری توسط مشتریانی که از برند ناامید شدهاند. حال مردم میدانند که با کمک رسانههای اجتماعی، حتی یک صدای تنها هم میتواند قدرتمند باشد و به جنگ نیروهای قدرتمند برود. از این رو است که شرکتهای بزرگ از قدرت ویرانگر رسانه های اجتماعی بسیار هراس دارند.
چهارمین گرامی داشت روز ملی منابع انسانی برگزار شد
چهارمین گرامی داشت روز منابع انسانی مصادف با ۲۵ فروردین سال جاری به همت انجمن صنفي مديران منابع انساني برگزار گردید ، این رویداد با توجه به محدودیت های ایپدمی کرونا بصورت مجازی و باحمایت مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید
چرا چین طرف قرارداد ایران شد؟[محمدرضا سبزعلیپور]
مگر کشور هند در جهت توسعه بندر چابهار از دو سه سال پیش قرارداد همکاری با ایران را امضاء نکرده و در حال حاضر آن بندر را شکوفا ننموده و از آنجا برای صادرات کالا به کشورهای دیگر از جمله افغانستان بهره نمیبرد؟ پس چرا کسی به آن قرارداد اعتراض ننموده و آنرا وطن فروشی و قرارداد ترکمنچای نمی خواند؟
ریسک ها و استراتژی های فراروی کسب و کارها در ۱۴۰۰
دیده بان کسب و کار بنا به مسئولیت اجتماعی خود، مدتی است از طریق تهیه گزارش های مستمر، سعی در رفع بخشی از نیاز کسب و کارهای ایرانی در حوزه رصد محیط کسب و کار کرده است. در سال ۱۴۰۰، ریسک های مختلف و متنوعی در کمین کسب و کارهای ایرانی نشسته است