استخدام سگ فروشنده؛ مهربانی با حیوانات و تأثیر مثبت آن روی ذهن مشتری

اوایل سال 2020، پرسنل نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش هیوندایی متوجه حضور این سگ ولگرد در اطراف مرکز شدند و با خود این تصور را داشتند که بعد از مدتی آن محل را ترک خواهد کرد.

یک شب بارانی، امرسون ماریانو، مدیر نمایشگاه این نمایندگی از سر دلسوزی و ترحم غذا و آب و یک سرپناه به این سگ داد تا آن شب بارانی را سپری کند. روز بعد هم به هیئت مدیره نمایندگی مراجعه کرد و پیشنهاد خود را برای استخدام این حیوان به عنوان نیروی کار مطرح کرد.

برندهای معتبر دنیا مخصوصاً برندهای خودرویی شرق آسیا علاقه زیادی به ماسکات یا کاراکتر دارند. طراحی کاراکتر اختصاصی برای برند یا ماسکات Mascot یکی از عناصر تثبیت‌کننده در انتقال هویت بصری برند است.  

از آن جایی که این سگ هم آرام بود و هم رفتار دوستانه ای با مشتریان داشت، به عنوان یکی از کارکنان نمایشگاه و به عنوان ماسکات معرفی شد.

مدیر این نمایشگاه در مصاحبه با تاپ موتورز برزیل Top Motors Brazil گفته است: «هر چه باشد، کمپانی [هیوندایی] همیشه از ایده حیوان دوستی حمایت کرده است به همین دلیل با استفاده از همین دیدگاه، یک سگ ولگرد هم در این دوران پیچیده [شیوع ویروس کرونا] سرپناه پیدا کرده است.»

به طور طبیعی مشتریان هم واکنش بسیار مثبتی نشان داده اند و از این ایده ی کارمند غیرانسانی خوششان آمده است. برخی از مشتریان در مراجعه مجدد به نمایندگی با خود خوراکی های مخصوص سگ آورده و با این سگ خوش وبش می کنند. ماریانو می گوید، این سگ آرامش خاصی به فضای نمایشگاهی داده و فضای کاری را بهتر و مثبت تر کرده است. در حقیقت برای آن نمایندگی هم خرج زیادی ندارد اما تأثیر خوبی در ذهن مشتریان به جا می گذارد.

به احتمال زیاد هیوندایی در تبلیغات سالانه ی خود در برزیل برای استفاده ی بازاریابی و تبلیغات از این ایده بیشتر استفاده خواهد کرد. حالا توسان پرایم برای خودش یک صفحه اینستاگرامی هم دارد.

منبع: The Drive

Tucson Prime‌توسان پرایمسگ فروشندهکاراکتماسکاتهیوندایی
Comments (0)
Add Comment