مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

دشبورد BAM در نرم‌افزار BPMS چیست و چه مزایایی دارد؟

0 72

BAM مخفف عبارت Business Activity Monitoring است و بررسی کاربرد دشبورد BAM در نرم‌افزار BPMS و مزایایی که در حوزه مدیریت فرایندهای کسب و کار ایجاد می‌کند از مباحث جدید حوزه مدیریت بهره‌وری است.

معمولا نرم‌افزارهای BPMS زیرساختی را فراهم می‌کنند که سازمان‌ها با استفاده از آن یا از دشبوردهای آماده استفاده کنند یا بر اساس نیاز خود دشبوردهای جدید طراحی نمایند.

دشبورد BAM فرآیندهای سازمان را رصد می‌کند و اطلاعات لازم در خصوص صحت یا خطا در انجام فرآیندهای کسب و کار به سازمان ارائه می‌نماید. همچنین این گزارشات اطلاعات لازم در خصوص انجام فرآیندها در سررسید‌های تعیین شده ارائه می‌نماید.

دشبورد BAM در نرم‌افزار BPMS برای شناسایی و رفع گلوگاه‌ها

از دیگر کاربردهای دشبورد BAM کمک به صاحبان فرآیند در جهت شناسایی گلوگاه‌ها و مشکلات فرآیند می‌باشد. در واقع BAM گزارشی است که بر عملکرد فرآیندهای کسب و کار نظارت می‌کند. BAM فرآیندها و فعالیت‌های مرتبط با هر فرآیند را تحلیل و بررسی می‌کند و زمان واقعی اجرای فعالیت‌ها و فرآیندهای کسب‌وکار را در اختیار مالک فرآیند و ذینفعان صاحب دسترسی ارائه می‌نماید.

گزارشات BAM در درجه اول یک راه‌حل برای تولید زمان واقعی کلیه فعالیت‌های تجاری سازمان برای مدیران عملیاتی و مدیران عالی است و دشبورد BAM برای این که بتواند این اطلاعات را به دست آورد از ابزارهایی مثل سرعت‌سنج و نمودار فرآیند استفاده می‌کند. BAM یک داشبورد مدیریتی برای کنترل عملکرد فرآیندهای کسب‌وکار در سازمان است.

مدیران فناوری اطلاعات و متولیان حوزه فرآیندهای سازمانی می‌بایست همراه با تهیه و به‌کارگیری نرم‌افزار BPMS در تکاپوی فراهم‌سازی زیرساخت طراحی اطلاعات آماری باشند. درواقع نبود این زیرساخت قدرت تحلیل، تصمیم‌گیری و بهینه سازی فرآیندهای سازمانی را ناممکن می‌کند.

بهبود بهره‌وری سازمان با دشبورد BAM در نرم‌افزار BPMS

معمولا در سازمان‌ها این مسائل به وجود می‌آید که زمان واقعی اجرای یک فرآیند چقدر است و این که آیا می‌توان زمان اجرای یک فرآیند را کوتاه‌تر کرد و اگر در روند اجرای یک فرآیند تاخیر وجود داشته باشد آیا می‌توان علت تاخیر را پیدا کرد ؟ و یا این که آیا می‌توان هزینه‌های اجرا را کاهش داد؟ با طراحی مناسب یک داشبورد BAM می‌توان به این سوالات پاسخ داد.

مدیران با استفاده از دشبورد BAM در نرم‌افزار BPMS می‌توانند فرآیندهای کسب و کار سازمان را به صورت هوشمند کنترل کنند، و با شناسایی نقاط قابل بهبود به بهره‌وری سازمان از طریق بهبود فرآیندهای کسب‌وکار کمک کنند. به این صورت که در روند اجرای یک فرآیند گلوگاه‌ها را شناسایی می‌‌کند و بعد از شناسایی آن‌ها سازمان‌ها می‌توانند در جهت رفع آن مشکلات و گلوگاه‌ها اقدام کنند.

نظارت بر عملکرد فرآیند با دشبورد BAM

از مزایای اصلی BAM این است که سازمان را فعال می‌کند تا تصمیمات تجاری بهتر و اگاهانه‌تر بگیرد و باعث می‌شود به سرعت مشکلات سازمان برطرف شود و موقعیت‌های مجدد در اختیار سازمان‌ها قرار گیرد تا از فرصت‌های نوظهور استفاده‌ی کامل کند. به این صورت که در BAM با توجه به شاخص‌های مورد نیاز مالک فرآیند یا شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) می‌توان گزارشات آماری گرفت تا عملکرد فرآیند مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به این که چرخه‌ی BPM ادامه دارد و دائما به‌روزرسانی می‌شود، می‌توان با استفاده از دشبورد BAM فرآیندها را به طور مستمر بهینه کرد

مدیران سازمان‌ها با استفاده از دشبورد BAM که همراه با نرم‌افزار BPMS در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد به راحتی می‌توانند گزارشات را طراحی و KPIها را تعریف کنند و درنهایت با استفاده از نتایج به دست آمده قادر خواهند بود، تهدیدها یا فرصت‌های آینده را به صورت فعال ارزیابی کنند.

بازدید از صفحه اختصاصی در چارگون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.