مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کتاب استعدادیابی؛راهنمای فرایند استخدام منتشر شد

0 175

کتاب حاضر بخشی از مجموعه دستورالعمل های کاربردی انجمن مدیریت منابع انسانی است که از سال 2004 آغاز و تاکنون در قالب بیش از 20 عنوان برای استفاده متخصصان پر مشغله حوزه منابع انسانی تدوین شده است. این مجموعه یافته های پژوهشی را با نظر متخصصین در مورد چگونگی انجام موثر فعالیت های منابع انسانی، ادغام و یکپارچه نموده و ابزارهایی را برای تمرین موفق در مدیریت مبتنی بر شواهد علمی، فراهم می کند.

تحقیقات نشان می دهد موفقیت یک سازمان بطور مستقیم با کیفیت کارکنان آن پیوند دارد. مطالعه جدیدی نشان داده است سازمان هایی که در استخدام بهتر عمل می کنند، نسبت به دیگر سازمان ها، سه و نیم برابر درآمد و دو برابر حاشیه سود بیشتر کسب نموده اند.

کتاب استعدادیابی؛راهنمای فرایند استخدام منتشر شد

جذب با استعدادها آسان نیست

جذب افراد با استعداد، آسان نیست و با چالش هایی همراه است. سازمان ها باید تصمیم بگیرند که چه نوع افرادی را می خواهند انتخاب کنند، چه پیام استخدامی را می خواهند انتقال دهند و چگونه می خواهند افرادی را که هدف قرار داده اند، جذب سازمان نمایند.

انجمن مدیریت منابع انسانی جهت رفع این چالش ها و استخدام بهترین استعدادها، راهنمای استعدادیابی را با هدف درک مدیریت فرایند استخدام، منتشر کرده است.

این راهنما بر روی استخدام های خارج از سازمان تمرکز داشته و به کارفرمایان و سازمان ها نشان می دهد که چگونه می توانند یک استراتژی استخدامی متمرکز را تهیه کنند که چشم انداز و اهداف استخدام را نمایش دهد و چگونه با ارسال پیام های استخدامی مناسب، به نامزدهای خاص خود برای مشاغل، دسترسی پیدا کرده و شاغلین شایسته ای را برای سازمان تأمین کنند.

سخن مترجمین:

مطالب این کتاب راهنما از دو منظر قابل ملاحظه است:

اول: بخش عمده ای از مطالب با مسائل کنونی فرایند استخدام سازمان های ایرانی تطابق دارد و بنابراین می تواند کاملاً مورد استفاده متولیان استخدام قرار گیرد. استراتژی ها و اهداف استخدام، روش های کارمندیابی و فنون جذب افراد، از جمله این مطالب هستند.

دوم: ممکن است بخشی از مطالب و موارد در حال حاضر در ایران مصداق نداشته یا رواج کمتری داشته باشد؛ اما می تواند به عنوان ایده هایی برای آینده در بازنگری فرایند استخدام مورد استفاده قرار گیرند. جذب افراد مسن، استخدام از میان مشتریان و دانشجویان، وجود وب سایت های مرجع برای کسب اطلاع از وضعیت شرکت ها، مواردی هستند که اکنون در ایران رواج کم تری دارد.

در این کتاب تا جای ممکن سعی شده است مثال هایی که نویسنده اصلی کتاب از شرکت های کشور متبوع خود ذکر می کند با توضحیات درون متن یا بصورت پانویس تشریح شود تا خواننده تا حدی از صنعت و حوزه فعالیت شرکت های مورد بحث، اطلاعاتی داشته باشد و به تشریح و تفهیم مثال های ذکر شده کمک شود.

  • محمد اصلانپور (کارشناس ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی؛ کارشناس جذب و استخدام)
  • حسام بذرافکن (کارشناس ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی؛ کارشناس ارزیابی و توسعه منابع انسانی)

لینک خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.