مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ردپای دیجیتال و کاربرد آن در مدیریت منابع انسانی[نوید طمبوشی]

ردپای دیجیتال و کاربرد آن در منابع انسانی
0 99

تصمیم گیری برای استخدام شدن افراد در یک شغل نیازمند زمان و بررسی ابعاد مختلفی از نظر تخصصی و رفتاری افراد جویای کار میباشد
با بررسی ردپای دیجیتال هر کارجو میتوان شناخت خوبی از فرد متقاضی کسب کرد. افرادی که ردپای دیجیتال خوبی از خود به جای گذاشته باشند قطعا برای سازمان ها اهمیت بیشتری دارد و بین کاندیداهای دیگر به راحتی میتوان تصمیم گیری کرد.

ردپای دیجیتال چیست؟

ردپاهای دیجیتال دنباله ای از داده هایی است که شما می توانید بصورت آنلاین یا بدون دانش خود بسازید یا ترک کنید. به عنوان مثال ، شخصی که در هر وب سایت ثبت نام کرده یا فرم های آنلاین را پر می کند ، یک ردپای دیجیتالی را در پشت خود دارد.این اطلاعات در نهایت باعث تصمیم گیری راحت و سریع تر برای انتخاب بهترین افراد برای سازمان مفید می باشد.

هویت دیجیتال

انواع Digital Footprints

انواع مختلفی از ردپاهای دیجیتال بر اساس نحوه ایجاد آنها ، نوع داده استفاده شده و اهداف کاربر وجود دارد. در مقیاس وسیع تر ، ردپاهای دیجیتال را می توان به دو نوع مجزا طبقه بندی کرد:

ردپاهای دیجیتال فعال

تمام اطلاعاتی که کاربر به صورت آنلاین با یک وب سایت خاص به اشتراک می گذارد به عنوان یک اثر فعال دیجیتال شناخته می شود. مثال: تمام داده های رسانه های اجتماعی که بصورت آنلاین با آنها به اشتراک می گذاریم ، ردپاهای دیجیتالی فعال را تشکیل می دهند.

ردپاهای دیجیتال منفعل

ردپای دیجیتال منفعل اثری از داده هایی است که بصورت آنلاین یا بدون اطلاع کاربر به صورت آنلاین جمع آوری می شود. مثال: شخصی که به صورت آنلاین خرید می کند سهواً ترجیحات خرید خود را به سایت ارائه می دهد.

ردپای دیجیتال افراد چه کاربردی در منابع انسانی دارد؟

امروزه اکثر افراد با استفاده از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی و ابزار های مختلف در حال تبادل داده ها و اطلاعات مختلف از خود هستند.

افرادی که در حوزه های مختلف تکنولوژی و IT فعالیت میکنند با استفاده از سایت هایی مانند stackoverflow، github در حال اشتراک گزاری پروژه ها مختلف خود هستند و افراد شاغل در حوزه های دیگر با نوشتن مقالات متنی،پروژه های کاری،تصاویر محتوای ویدئویی تولید میکنند و در اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند.

کارشناسان فعال در منابع انسانی میتوانند با بررسی این مرجع ها و در اختیار قراردادن اطلاعات به تیم فنی شناخت و درک بهتری از فرد کارجو داشته باشند و در فرایند استخدام افراد مناسب سازمان شناسایی شوند.

افراد را در گوگل سرچ کنید؟

با یک جستجوی گوگل در مورد نام مشتری شما ، کارفرمایان و همکاران می توانید یک عکس فوری از تاریخچه خود بگیرید. 93٪ کارفرمایان می گویند که از این عکس فوری برای غربالگری متقاضیان خود استفاده می کنند و 35٪ نامزدها را برای رسیدگی به استناد به آنچه پیدا می کنند از بین می برند.

کدام ردپای دیجیتال بیشتر مورد بررسی قرار میگیرد؟

نظرسنجی ها نشان می دهد که کارفرمایان LinkedIn را به عنوان محبوب ترین کانال (96٪) بررسی می کنند و به دنبال آن Facebook (56٪) ، Twitter (41٪) و Instagram (7٪) قرار .اگر می خواهید فرد تأثیرگذاری باشید ، باید روی حضور در رسانه های اجتماعی خود تمرکز کنید.

در بسیاری موارد عدم حضور آنلاین می تواند شانس شما برای اشتغال یا همکاری های بعدی را حتی بیشتر مانع کند. دانستن نحوه پرورش یک حضور آنلاین که به نفع شما باشد مهم است. بنابراین چگونه می توانید حضور در رسانه های اجتماعی خود را برجسته کنید؟این کار باعث میشود شما در دید کارفرمایان قرار بگیرید چون ممکن است برای شما شغل خوبی پیشنهاد شود.

ردپای دیجیتال

استخدام بر اساس ردپای دیجیتال؟

در سال 2017 ، اساساً الزامی برای حضور آنلاین است. نداشتن حضور آنلاین می تواند استخدام کنندگان را احتیاط کند ، بنابراین مهم است که با ایجاد فعال آن ، حضور آنلاین خود را در اختیار داشته باشید. این که آیا از طریق پروفایل LinkedIn ، یک وب سایت شخصی یا نوشتن مقالات برای انتشارات ، در ارسال مطالب به طور مکرر روی سیستم عامل های خود فعال بوده و مطمئن شوید که نمایانگر شما چه کسی هستید و چه چیزی ایستاده اید هستید.

وب سایت های شخصی می توانند راهی عالی برای نشان دادن اعتبار و مهارت های خود به کارفرمایان آینده نگر باشند و در عین حال به شما امکان ایجاد حوزه نفوذ را نیز می دهند. زندگی شما به عنوان محتوا یک دید کلی به افراد میدهد و هرچه در نوشتن این محتوا دقت بیشتری انجام دهید موفقیت و شخصیت شما بهتر سنجیده خواهد شد.

سازمان ها چه شخصی را در نهایت استخدام میکنند؟

تصمیم گیری برای استخدام شدن افراد در یک شغل نیازمند زمان و بررسی ابعاد مختلفی از نظر تخصصی و رفتاری افراد جویای کار میباشد و این کار در یک پروسه طولانی انجام میشود و باید بهترین افراد را استخدام شوند. با بررسی ردپای دیجیتال هر کارجو میتوان شناخت خوبی از فرد متقاضی کسب کرد. افرادی که ردپای دیجیتال خوبی از خود به جای گذاشته باشند قطعا برای سازمان ها اهمیت بیشتری دارد و بین کاندیداهای دیگر به راحتی میتوان تصمیم گیری کرد.

بررسی محتوا و کامنت هایی که در لینکدین قرار میدهند میتوان با دقت بالاتری مهارت های رفتاری کارجو را مورد بررسی قرار داده و شناخت کامل از نوع ارتباط با دیگراطرزن، صحبت کردن شخص، نوع رفتار حرفه ای افراد،میزان حضور افراد و هر نوع رفتار دیجیتالی که بیان گر شخصیت فرد باشد را در فضای دیجیتال را سنجید.این نکات کمک زیادی به کارشناس منابع انسانی خواهد کرد و در نهایت با قرار دادن تمام این اطلاعات در کنار هم میتوان به تصمیم گیری نهایی برسند.

نوید طمبوشی

نوید طمبوشی

دانشجوی مدیریت بازرگانی
کارشناس جذب واستخدام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.