مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

27 سوال و جواب متداول در مصاحبه های استخدامی از نظر Inc [قسمت سوم]

0 48

گرچه برخی ارگان های خاص از سوالات عجیبی در مصاحبه های استخدامی استفاده می کنند، در بیشتر موارد کارفرماها از سوالات مشابهی برای ارزیابی متقاضیان استخدام بهره می برند. در ادامه 27 مورد از این سوالات و بهترین پاسخی که می توان برای آنها ارائه داد، شرح داده شده اند. برای سهولت در مطالعه  در سه قسمت تقدیم میگردد

برای مطالعه سوالات قسمت دوم اینجا کلیک کنید

21. آیا سوالی دارید؟

این فرصت را از دست ندهید چرا که می توانید خود را به عنوان داوطلبی صاحب نظر نشان داده و از تطابق شرایط شرکت با موارد مدنظرتان اطمینان حاصل کنید.
گرچه شما در یک مصاحبه شرکت کرده اید اما قرار نیست تنها پاسخ دهنده باشید. در ادامه سوالاتی که می توانید از کارفرما بپرسید ارائه شده است:

22. در 90 روز آینده چه انتظاراتی از من دارید؟

اگر مصاحبه کننده این سوال را از شما نپرسید خودتان آن را مطرح کنید. داوطلبان موفق اشتیاق زیادی به شریک شدن درکارها داشته و به هدر دادن هفته ها و ماه ها برای آشنایی با سازمان و تمرین تمایلی ندارند. این افراد به دنبال ایجاد تغییر بوده و می خواهند در اسرع وقت خودی نشان دهند.

23. از نظر شما سه ویژگی کارکنان برجسته شامل چه مواردی است؟

متقاضیان برتر به دنبال تبدیل شدن به کارکنان موفق هستند.آنها می دانند کارفرماهای مختلف معیارهای متفاوتی برای ارزیابی کارکنان دارند. ممکن است از نظر برخی ساعات کاری بیشتر نشانه سخت کوشی باشد اما برای عده ای دیگر خلاقیت ازهمه چیز مهم تر باشد.

از سوی دیگربرخی شرکت ها جذب مشتریان بیشتر را نسبت به روابط بلند مدت با آنها در اولویت قرار می دهند. ممکن است برای شرکت آموزش مشتریان جدید نیز از اهمیت خاصی برخودار است.
بنابرین متقاضی موفق کسی است که به دنبال اطمینان از تناسب با شرایط شرکت و اطلاع از معیارهای کارکنان موفق باشد.

24. چگونه می توان به نتایج مطلوب دست پیدا کرد

کارکنان سرمایه هایی هستند که باید در برابر حقوق دریافتی، ارزش تولید کنند. (در غیر این صورت چرا باید به آنها حقوق پرداخت کرد).

در هرکسب و کاری برخی فعالیت های خاص به کسب نتایج بهتر منجر می شوند. برای مثال بخش نیروی انسانی وظیفه فراهم کردن فرم استخدام و برگزاری مصاحبه را برعهده دارد اما آنچه که واقعا از آنها انتظار می رود پیدا کردن فرد مناسب است، چرا که این کار به صرف هزینه کمتر برای آموزش و بازدهی بیشتر منجر خواهد شد.

تکنسین ها باید تعمیرات را انجام دهند اما آنچه که واقعا از آن ها انتظار می رود یافتن راهی برای حل مشکلات با کمترین هزینه و ایجاد رابطه با مشتریان است که در نهایت به فروش بیشتر منجر می شود.

داوطلب های برتر می دانند که موفقیت شرکت به معنی موفقیت آنها است بنابرین به دنبال اطلاع از مواردی هستند که به بازدهی بیشتر و بهینه سازی فعالیت های آنها کمک می کند.

25. مهم ترین هدف کمپانی در سال چیست و من در دستیابی به آن چه نقشی دارم؟

افراد موفق به دنیال مشاغل با اهمیت با اهداف بزرگ هستند. آنها می خواهند با افرادی کار کنند که به نقش آنها اهمیت داده و برای آن ارزش قائل می شوند.

26. چند درصد از کارکان فعلی توسط کارکنان قبلی به شرکت معرفی شده اند؟

کارکنانی که از شغلشان راضی هستند معمولا به نزدیکان خود نیز توصیه می کنند که در همان شرکت به کار مشغول شوند. همین مساله برای مدیران نیز صدق می کند و آنها سعی دارند افراد مستعدی را که قبلا با آنها کار کرده اند به مجوعه خود اضافه کنند.
در صورتی که مدیران فعلی از خود رفتار صادقانه و همراه با اعتماد نشان داده باشند و کمپانی نیز توان رقابتی داشته باشد افراد مستعد نیز به شاغل شدن در آن علاقه خواهند داشت. در نتیجه با توجه به تعداد افرادی که بدین صورت استخدام شده اند می توان از شرایط شرکت یا سازمان اطلاع پیدا کرد.

27. چه برنامه ای دارید اگر…؟

هر کسب و کاری ممکن است با چالش هایی از قبیل مشکلات فنی، ظهور رقبای جدید، تغییر شرایط بازار و غیره مواجه شود و در چننین شرایطی کسب و کارهای کوچک معدودی می توانند مزیت رقابتی خود را حفظ کرده و به رشد ادامه دهند.

بنابرین ممکن است برخی متقاضیان بخواهند از توان کمپانی برای رقابت بلند مدت مطمئن شوند تا اگر روزی مجبور به ترک آن شدند برای پیشرفت بیشتر باشد نه به این خاطر که کسب و کار از دور خارج شده است.

برای مثال فرض کنید به مصاحبه فروشگاهی دعوت شده اید که مراکز مشابهی نیز در اطراف آن وجود دارد، در چنین شرایطی می توانید از برنامه های مسئولان برای رقابت با مراکز مشابه سوال بپرسید یا اگر به یک مرکز پرورش دام های گوشتی دعوت شده اید راجع به برنامه های موجود برای کنار آمدن با قیمت رو به رشد غذای دام سوال کنید. Lتقاضیان موفق علاوه بر اطلاع از افکار کارفرما به دنبال آگاهی از برنامه های آتی شرکت و اطمینان از تطابق با شرایط آن هستند.

منبع : INC.COM

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.