مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

معاون وزیر نفت:امسال، سال طلایی صنعت پتروشیمی است

0 32

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سال ۹۹ سال طلایی صنعت پتروشیمی است از این رو باید برای طرح‌هایی که قرار است در سال جاری به بهره‌برداری برسد، هماهنگی‌های لازم انجام شود.

بهزاد محمدی، سه‌شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت طرح استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر در شهرستان مُهر افزود: به دلیل شیوع کرونا، ورود بخشی از تجهیزات خارجی برای به انجام رساندن طرح‌ها در حوزه پتروشیمی با تاخیر همراه بود و همین امر موجب بروز برخی از مشکلات در اجرای پروژه ها شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که جمعی از مدیران ارشد این شرکت او را همراهی می کردند در سفر به شهرستان مُهر از آخرین پیشرفت‌های صورت گرفته در طرح پالایشگاهی اتان ریکاوری شرکت پالایش پارسیان سپهر شهرستان مُهر بازدید کرد.

شرکت پالایش پارسیان سپهر شهرستان مُهر، مجری طرح اتان ریکاوری با ظرفیت ۱.۳ میلیون مترمکعب اتان در سال در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار، تحت لیسانس شرکت مهندسی هدکو و در مجاورت پالایشگاه گاز پارسیان هم اینک مراحل نهایی ساخت آن در حال انجام است.

هم اکنون ۷۴ میلیون متر مکعب گاز غنی شامل هیدروکربن‌های ارزشمند متان، اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی پالایشگاه گاز پارسیان در مدار مصرف بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی و خانگی قرار می‌گیرد که با اجرای طرح استحصال اتان پارسیان سپهر، متان مورد نیاز بخش‌های یاد شده به چرخه مصرف منتقل می‌شود و ضمن جلوگیری از سوخته شدن ۳.۳ میلیون تن فرآورده‌های ارزشمند شبکه گاز سراسری از آنها به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و اهداف صادراتی نیز استفاده خواهد شد.

شهرستان مُهردر فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.