مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

راه‌اندازی ۲ برج فناوری تا پایان تابستان امسال

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
0 23

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی دو برج فناوری در ناحیه نوآوری شریف تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

اسماعیل قادری فر روز شنبه در مراسم راه اندازی مرکز نوآوری رسانه های تصویری و صوتی در ایستگاه نوآوری شریف با اشاره به توسعه زیست بوم نوآوری در کشور اظهار داشت: تا پایان تابستان بزرگترین کمپ فناوری ارتباطات به نام برج ارتباطات در فضایی بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه با همکاری پارک فناوری شریف در ناحیه نوآوری شریف راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: همچنین برج هوا و فضا در فضایی بالغ بر ۱۷ هزار مترمربع در ناحیه نوآوری شریف به عنوان دومین مرکز در تابستان امسال راه اندازی می شود.

قادری فر با اشاره به اینکه مدل و چهارچوب مفهومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه زیست بوم نوآوری در کشور مدل قرارگاهی است، گفت: در این مدل سه نکته فرهنگ سازی، بازارسازی و صندوق های خطرپذیر حائز اهمیت است. در موضوع فرهنگ سازی، فرهنگ سازی در خصوص دانش بنیان ها صورت گرفته و امروز کمتر بخشی در کشور است که از اهمیت فناوری صحبت نمی کند و این نگاه در مدل قرارگاهی در جای جای کشور تحقق یافته است.

وی یادآور شد: در چهارچوب این مدل بعد از فرهنگ سازی، بازارسازی محصولات دانش بنیان مطرح است؛ در حال حاضر ۸۰ میلیون نفر بازار داخلی و ۹۰۰ میلیون نفر بازار خارجی کشورهای اطراف و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریفا (حوزه منا) برای محصولات دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

قادری فر با اشاره به فعالیت و شکل گیری مراکز نوآوری، کارخانه های نوآوری، پارک های علم و فناوری یادآور شد: المان های زیست بوم نوآوری در کشور باعث خروج معکوس نیروهای جوان و تحصیلکرده در کشور شده است.

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر امروز با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در مرکز نوآوری شریف گشایش یافت.

این مرکز گامی دیگر از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور است.

این مرکز با استقرار استارتاپ ها و شتابدهنده ها تلاش دارد ارتباط دو سویه با دانش بنیان ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند.
در حال حاضر ۶ استارت و یک شتابدهنده و آزمایشگاه نوآوری رسانه در این مرکز مستقر و فعال هستند. 

مرکز فناوری های مالکیت فکری یکی دیگر از زیرساخت های مرکز نوآوری صوت و تصویر است، حقوق مالکیت فکری ، حلقه مفقوده شکل گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی است با توجه به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات، مواجهه با این فناوری نیز باید با این فناوری صورت گیرد.

این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده که ابعاد آن ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.