مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

گزارش صندوق بین‌المللی پول از منفی شدن رشد اقتصاد جهانی

گزارش صندوق بین‌المللی پول از منفی شدن رشد اقتصاد جهانی
0 26

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود، پیش‌بینی اش از وضعیت اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ را بدبینانه‌تر کرد و گفت اقتصاد جهانی ۴.۹ درصد کوچک می‌شود.

روزنامه واشنگتن‌پست بامداد پنجشنبه نوشت که صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت که همه‌گیری جهانی کرونا بیش از آنچه این نهاد پیشتر گمان می‌کرد بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته است که روند بهبود پس از آن را کندتر می‌کند.

براساس این گزارش، در حالی که صندوق بین‌المللی پول پیشتر سقوط ۳ درصدی برای اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرده بود، در گزارش جدید اعلام کرد که تحلیل‌ها حاکی است اقتصاد جهانی تا پایان سال جاری میلادی ۴.۹ درصد کوچکتر خواهد شد.

به گفته این نهاد بین‌المللی، هیچ قدرت اقتصادی از این همه‌گیری در امان نخواهد ماند. اقتصاد ایالات متحده آمریکا که بزرگترین در جهان است، امسال ۸ درصد کوچک می‌شود و کشورهایی که تنها از ارز یورو استفاده می‌کنند، سقوطی بیش از ۱۰ درصدی را در اقتصادشان تجربه خواهند کرد.

این در حالی است که اقتصاد ژاپن ۵.۸ درصد کوچکتر می‌شود و چین که تاکنون رشد اقتصادی بالایی را داشت، تنها یک درصد رشد را شاهد خواهد بود که بدترین عملکرد طی چند دهه اخیر است.

«گیتا گوپینات» اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول در این باره گفت: شاید بتوان گفت که اقتصاد جهانی هم‌اکنون سقوط کرده و ما در مرحله بازیابی هستیم. اما قدرت بازیابی همچنان نامشخص است، چراکه هنوز راه حلی نهایی برای بحران کرونا پیدا نشده است.

گوپینات تاکید کرد که تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی اقتصادی جهانی ۱۲.۵ تریلیون دلار را از دست خواهد داد.

وی افزود شرایط کنونی بسیار بدتر از آن چیزی است که صندوق بین‌المللی پول تا دو ماه پیش گمان می‌کرد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

*«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.