مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

زالی عبور از پیک کرونا به معنی مصونیت از بیماری نیست

0 15

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: عبور استان یا منطقه‌ای از پیک کرونا مطلقا به معنای گارانتی یا مصونیت از بیماری نیست بنابراین تا زمانی که واکسن و درمان قطعی این بیماری در سطح گسترده توزیع نشود تمامی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عاری شدن ویروس غلط است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه با روسا و معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران با یادآوری افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران برنامه ریزی منسجم تر با هدف کنترل شیوع اپیدمی را ضروری دانست.

وی از رشد پاندمی کووید ۱۹ با شیبی ملایم در تهران خبر داد و افزود: ماهیت سینوسی  و پیچیده این ویروس فراز و فرودهایی را در زمینه آماری ایجاد می کند که باید بررسی و مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال پایین ترین عدد مولد و پایه ابتلا و مراجعان کرونا در تهران مربوط به ۱۱ فروردین  و بالاترین نرخ مربوط به ۱۹ اسفند است که باید علل آن مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران بالاترین میزان شیوع ویروس کووید  ۱۹ را مربوط به پرجمعیت ترین مناطق تهران عنوان کرد.

زالی گفت: شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف تاثیر گذار است.

وی با یادآوری این که سن بالا یکی از مهم ترین فاکتورهای خطر در ابتلا و عوارض ناشی از کرونا محسوب می شود، رعایت پروتکل های بهداشتی را باشدت بیشتری در این گروه سنی بیش از پیش خواستار شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران هشدار داد: الگوی فعلی کرونا در جهان با وضعیت متفاوت تری نسبت به گذشته روبرو است.

زالی با بیان این که شیب ملایم افزایشی مبتلایان به کرونا در تهران می تواند شرایط را بسیار شکننده کند، توضیح داد: در برخی استان ها کرونا در حال عبور از پیک است و در بعضی نقاط در وضعیت هشدار بسر می بریم بنابراین شرایط متفاوت اپیدمی و ناهمگونی عجیب پراکندگی این ویروس نیازمند بازنگری در نحوه مدیریت بیماری، اعمال برخی محدودیت ها و ایجاد سازو کارهایی برای مقابله به هنگام و منطقی با هدف کاهش بار بیماری را نیازمند است.

وی با یادآوری این که مسافرت رفتن به صورت قطعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد، بیشترین آمارهای سفرهای بین استانی را مربوط به شهروندان تهرانی عنوان کرد.

وی با بیان این که تراکم جمعیتی و تنوع مشاغل نحوه کنترل اپیدمی کووید ۱۹ را در کلان شهر تهران با چالش هایی روبرو کرده از تلاش های مجموعه بهداشتی در راستای ارائه خدمات بهداشتی قدردانی و بر ضرورت تامین نیروی انسانی و اعتبارات در این حوزه تاکید کرد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی و استمرار رعایت فاصله گذاری اجتماعی را راه حل مناسبی برای کاهش بار بیماری کرونا دانست و نسبت به کمرنگ شدن توجه به توصیه ها از سوی مردم ابراز نگرانی کرد.

زالی با بیان این که ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در مقایسه با سایر نقاط  کشور از وضعیت استثنایی برخوردار است، طراحی راهکارهای اساسی برای مقابله با گسترش ایپدمی کرونا را در این حوزه خواستار شد.

وی یکی مهم ترین رویکردها را برنامه ریزی مدون و منظم درمانی و بهداشتی در راستای ارایه خدمات با کیفیت تر به مردم ذکر کرد و گفت: تجمعات، تراکم جمعیت در بازار بزرگ تهران، بازگشایی تالارهای عروسی و عزا و مسافرت های بین شهری می توانند ساختارهای بهداشت و درمان را با چالش های اساسی روبرو کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران افزایش خدمات سرپایی مراقبت  ۱۶ و ۲۴ ساعته کرونا در تهران را خواستار شد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با یادآور حرکات سینوسی ویروس کرونا در کلان شهر تهران همکاری سازمان ها و ارگان های کشوری و لشگری را برای تامین تجهیزات و امکانات تا ریشه کنی کووید ۱۹ خواستار شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به نظام ارجاعات گفت: کادر بهداشت و درمان باید گستره دسترسی مردم به خدمات را افزایش دهند.

کوهپایه زاده افزود: هدایت منابع به سمت ارتقا سلامت و افزایش ملاحضات بهداشتی می تواند راهکار اساسی برای مقابله با کرونا باشد.

دورکاری کارکنان بخش دولتی، افزایش اختیارات دانشگاه ها در امر آموزش و افزایش انگیزه کادر درمانی و بهداشتی از جمله مواردی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر ضرورت توجه به آن تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این مراسم که با حضور روسا، معاونین درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، ارتش، بقیه الله (عج) برگزار شد مواردی نظیر ضرورت تامین تجهیزات، تقویت آموزش در عرصه بهداشتی، توجه بیش از پیش به نظام ارجاع، ترغیب بیماران بهبود یافته با اهدای پلاسما و عدم تجویز درمان های پرهزینه و کم اثر از سوی متخصصان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.