مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

رییس کمیته محیط‌زیست : ویروس کرونا آثار زیانبار بر محیط زیست دارد

0 24

رییس کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو گفت: ویروس کرونا هر چند در کوتاه مدت سبب ترمیم طبیعت و محیط زیست شد اما تداوم این ویروس آثار زیانبار بر محیط زیست خواهد گذاشت.

محمد درویش عصر سه‌شنبه در نشست هم اندیشی بررسی وضعیت تاغزارهای سبزوار افزود: هر چند بیماری کرونا  تاثیرات کوتاه مدت و مثبت بر محیط زیست داشته اما  تداوم این ویروس در دراز مدت منجر به فاجعه اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای منفی تداوم کرونا تشدید فقر است لذا جوامعی که به با فقر درگیر شوند به ناچار میزان وابستگی معیشتی و اقتصادی آنها به منابع آب و خاک افزایش می‌یابد.  

رییس کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو گفت: فقر جوامع سبب روی آوردن به تخریب جنگل‌ها، مراتع و شکار بی رویه می‌شود و  قاچاق چوپ و تبدیل آن به زغال از مواردی است که در جنگل‌ها افزایش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به آثار مثبت و کوتاه مدت کرونا افزود: کاهش حضور انسان در طبیعت و کاهش ترددها مصرف سوخت‌های فسیلی، انتشار گازهای گلخانه‌ای و برخورد وحوش با خودروها را کاهش داد.  


درویش ادامه داد: همچنین  طی ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا لایه اوزون ترمیم شد و  میزان تلفات ناشی از آلودگی هوا  و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جهان به طرز قابل توجه کاهش یافت که نشانه‌های امیدوار کننده بود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۶۵ نفر را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.