مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

معاون وزیر تعاون استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای بازنگری می‌شود

0 18

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: تغییرات سریع و پرشتاب جامعه جهانی می‌طلبد تا متناسب با ضرورت‌های زمان پیش برویم از همین رو بازنگری در استانداردهای آموزشی کشور ضرورتی است که در برنامه‌های سالجاری این سازمان هدفگذاری شده است.

علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تغییر نگاه‌های موجود متناسب با مقتضیات و فناوری‌های روز دنیا، اظهار داشت: باید بپذیریم تغییر الزامی است و باید متناسب با ضرورت‌های زمان پیش برویم از همین بازنگری در استانداردهای آموزشی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: بازنگری در استانداردهای آزموشی و صلاحیت‌های حرفه‌ای نخستین گامی است که در سالجاری برداشته‌ایم و هدفگذاری شده که تا پایان سال در ۲ هزار استاندارد آموزشی بازنگری شود.

اوسط هاشمی، همچنین توجه به سهم روستاییان در مقوله مهارت‌آموزی را از دیگر برنامه‌های محوری فنی و حرفه‌ای در سالجاری عنوان کرد و گفت: این مهم می‌تواند در فرایند تحقق شعار جهش تولید نقش موثری ایفا کند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در روستاهای کشور وجود دارد، که با مهارت‌آموزی و آموزش به این جمعیت قابل توجه می‌توان انسان‌های توانمند و کارآفرین بیشماری را تربیت کرد.

اوسط هاشمی افزود: چهار میلیون کشاورز در کشور وجود دارد که در جایگاه تولید قرار دارند اما به این ظرفیت آنچنان که باید توجهی نشده است.

وی، توجه دادن جامعه به ارزش مهارت را از دیگر برنامه‌های محوری این سازمان در سالجاری برشمرد و گفت: ارزش مهارت باید به درستی برای دختران و پسران این مرز و بوم تبیین شود و زمینه‌ای فراهم کنیم که سرمایه‎ها تنها به دانش معطوف نباشد و مهارت درکنار آن به درستی دیده شود.رییس سازمان فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، شرکت در آیین معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های سفر یک روزه علی اوسط‌هاشمی به چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.