مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

برگزاری امتحانات دانش‌آموزان خارج از کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

0 19

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم خارج از کشور در ۹۰ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و تاکنون موردی از بیماری کرونا در میان این دانش‌آموزان گزارش نشده است.

غلامرضا کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره برگزاری امتحانات در مدارس خارج از کشور اظهار داشت: امتحانات دانش‌آموزان تمامی پایه‌های تحصیلی مدارس خارج از کشور به جز پایه دوازدهم به صورت مجازی برگزار شده است.

وی افزود: تصمیم گیری درباره شیوه ارزیابی دانش آموزان مقاطع اول تا یازدهم به عهده معلمان گذاشته شده تا بتوانند پس ارزیابی‌های لازم تصمیم گیری کرده و نمره نهایی را اعلام کنند. امتحانات پایه دوازدهم از هفتم خرداد ماه برگزار شد و همچنان در حال برگزاری است.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه کشور کویت در قرنطینه کامل به سر می‌برد، عنوان کرد: کشور کویت مجوز برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری را نداده است، از این رو امتحانات این دانش آموزان در شهریور ماه برگزار می‌شود.

کریمی ادامه داد: همچنین امتحانات نهایی دانش آموزان مدارس خارج از کشور در شهر تورنتو کانادا هم قرار است که در شهریور ماه برگزار شود. برخی دیگر از شهرهای کانادا هم که منع رفت و آمد در آنها وجود داشت، با همکاری سفارت سرویس‌های دانش‌آموزی برای دانش آموزان تهیه شد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

به گفته وی، همچنین به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایان قرنطینه در کشور ترکیه، امتحانات حضوری در این کشور از ۱۹ خرداد ماه برگزار می‌شود.

حدود ۱۱۰ دانش آموز به صورت میهمان امتحان دادند

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور همچنین درباره دانش‌آموزانی که در این ایام به کشور دیگری سفر کرده اند، اظهار داشت: ۱۰۰  دانش آموز در ایام شیوع کرونا از سایر کشورها به داخل سفر کرده اند که ترتیبی به عمل آمد تا به صورت میهمان در مدارس نزدیک به محل زندگی خود برای امتحانات نهایی حضوری مراجعه کنند. قرار است که پس از پایان ارزشیابی نمرات این دانش آموزان به خارج از کشور فرستاده شود.

کریمی افزود: کمتر از ۱۰ نفر از دانش‌آموزان نیز که به خارج از کشور سفر کرده‌اند، به صورت میهمان در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور به عنوان داوطلب آزاد از آنها امتحان گرفته شد. سوالات از داخل کشور طراحی و نتایج به صورت الکترونیکی به داخل کشور ارسال می‌شود.

 ساماندهی نیروی انسانی در مدارس خارج از کشور

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در حال حاضر ساماندهی نیروی انسانی مورد تاکید این مرکز است؛ از این رو معلمانی که تمایل به تدریس در مدارس خارج از کشور دارند، می توانند تا ۲۵ خرداد ماه به آموزش و پرورش مراجعه کنند.

کریمی در ادامه درباره ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده در مدارس خارج از کشور اظهار داشت: معلمانی که تمایل دارند با دریافت حقوق داخل کشور در مدارس خارج از کشور مشغول تحصیل شوند، می توانند تا ۲۵ خرداد به مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی افزود: مدارس خارج از کشور از ابتدای شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کنند، از این رو در شرایط فعلی باید برای ساماندهی نیروی انسانی اقدام شود.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.