مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

سرپرست وزارت صنعت: تولید در سخت‌ترین شرایط هم تعطیل نشد

0 12

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سخت‌ترین شرایط همچون کرونا که بسیاری از صنایع دنیا را با تعطیلی مواجه کرد، تولید در ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل نشد و پرقدرت به مسیر خود ادامه داد.

به گزارش وزارت صنعت، «حسین مدرس خیابانی» در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی تولیدکننده و صادرکننده محصولات لبنی، افزود: واحدهای عظیم صنعتی در ایران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، به خوبی محیط کار و نیروی انسانی خود را از آسیب‌های شیوع این ویروس فراگیر، حفاظت کردند و علاوه بر تامین به موقع نیازها در بازار داخلی، صادرات خود به بازارهای هدف صادراتی را نیز متوقف نکردند.

وی گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ایران برای تامین نیازهای کادر درمانی به واردات ماسک‌های N۹۵ نیاز داشت، اما اکنون با به کارگیری پتانسیل‌ها و برنامه‌ریزی دقیق بر روی توان تولید داخلی، نه تنها تمام نیازهای کشور تامین شده و صادرات آن نیز در حال انجام است، بلکه برخی از صنعتگران ایرانی، به سمت صادرات خطوط تولید ماسک‌های N۹۵ گام برداشته‌اند.

سرپرست وزارت صنعت با بیان اینکه تاثیر واحدهای تولیدی بر تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی و امنیتی مشهود است، تصریح کرد: حداقل کاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تولید می‌تواند برای تولیدکنندگان انجام دهد، آن است که در ستاد وزارتخانه، علاوه بر اینکه سنگ‌های پیش پای تولیدکنندگان را بردارد، مانع جدیدی پیش روی صنعتگران قرار ندهد.

مدرس خیابانی، با تاکید بر ضرورت کاهش ارزبری صنایع لبنی کشور گفت: بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی صنایع لبنی مرتبط با بسته‌بندی محصولات آنها است که بر این اساس به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ماموریت داده شده تا زمینه کاهش ارزبری این صنعت و عمق‌بخشی به ساخت داخل را به صورت ویژه پیگیری کند.  

وی همچنین به رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز ماموریت داد تا با برگزاری میزهای ساخت داخل، زمینه را برای تامین نیازهای صنایع لبنی با اتکای به تولیدات داخلی فراهم نماید؛ به نحوی که بتوان عمق ساخت داخلی در صنایع لبنی را بالا برد.

سرپرست وزارت صنعت با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور محصولات لبنی ایران در بازارهای صادراتی حوزه کشورهای اوراسیا، گفت: صادرات محصولات لبنی ایران به اوراسیا باید تقویت شود، به خصوص اینکه ایران با این اتحادیه توافقنامه تجارت ترجیحی داشته و این خود، زمینه را برای رقابت هر چه بیشتر صادرکنندگان ایرانی در بازارهای این کشورها فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: بازارهای صادراتی در کشورهای منطقه، فرصت خوبی برای صادرکنندگان ایرانی فراهم آورده است؛ این در حالی است که ۶۰ درصد میزان صادرات کشور به بازارهای هدف کشورهای همسایه است.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.