مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کاهش هزینه تولید نفت با استقرار نظام مدیریت فرآیندها

0 22

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به لزوم پیاده‌سازی و استقرار نظام مدیریت فرآیندها در این شرکت گفت: با این اقدام، شاهد بهبود کیفیت کار و کاهش هزینه‌های تولید نفت خواهیم بود.

«علیرضا سلمان زاده» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه تغییرات فضای کسب و کار و ناتوانی ساختارهای سنتی برای درک این تغییرات، ضرورت تغییر در ساختارها را ایجاد می‌کند، ادامه داد: باید از ساختار عملکردی به سمت رویکردهای فرآیندمحور حرکت کنیم.

وی افزود: اگر این حرکت درست انجام شود، اثربخشی آن تغییر نگرش سازمان از ساختارهای وظیفه‌گرا به ساختارهای فرآیندمحور خواهد بود.

سلمان زاده تاکید کرد: البته برای بهبود عملکرد، ایجاد بستر لازم به منظور پیاده‌سازی، پایش و بهبود مستمر فرآیندهای اصلی شرکت برای تشخیص ناکارآمدی ها و گلوگاه‌های فرآیندی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه کاهش میانگین چرخه زمانی فعالیت‌ها در کنار ایجاد تعادل در استفاده از منابع سازمان از مزایای پیاده‌سازی و استقرار نظام مدیریت فرآیندها است، گفت: همچنین بهبود کیفیت کار و کاهش هزینه‌های تولید از مزیت‌های دیگر به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد: حصول اطمینان از آمادگی سازمان برای تغییر نگرش به سمت یک سازمان فرآیندمحور، پیش‌شرط موفقیت است و عواملی مانند نحوه مدیریت پروژه نقش‌آفرینی مناسب فناوری اطلاعات و کارگروه‌های راهبردی و راهبری اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته سلمان‌زاده، تدوین یک برنامه جامع شامل اهداف و استراتژی‌های سازمان، تاکتیک‌ها و جنبه‌های عملیاتی سازمان ضروری است، همچنین ارتباط مستمر مجریان و اعضای کارگروه راهبری با سطوح کارشناسی در همه بخش‌های سازمان برای تبیین مسئله و ارائه تصویری شفاف و دقیق از هدف نهایی به منظور جلب مشارکت کارکنان از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین بازدید خود از مناطق عملیاتی این شرکت افزود: منطقه سیری از مهمترین مناطق  شرکت نفت فلات قاره است که در بازدید اخیر مسائل فنی و نیروی انسانی مرتبط به این منطقه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. 

سلمان زاده خاطر نشان کرد: موافقت و مساعدت برای فعال شدن هر چه بیشتر اجرای طرح های فنی، مهندسی، خدماتی و پشتیبانی از دیگر مواردی بود که در این بازدید در مورد آن تصمیم گرفته شد تا برآیند آنها موجب تولید پایدار و ایمن نفت از این منطقه استراتژیک کشور شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.