مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

چند توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط کار

0 11

حضور کارکنان در محیط‌های کاری سبب نگرانی برخی افراد شده و در چنین شرایطی اگر بخواهیم با حفظ سلامت خود و دیگران در چنین محیطی حاضر شویم، همه کارفرمایان و کارکنان، باید سهم خود را برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهند و آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند و تمهیدات لازم نیز درنظر گرفته شود.

عباس مسعودی کارشناس بهداشت محیط روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: محل کار مکانی است که افراد ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانند و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار دارند، با توجه به اینکه تماس با سطوح آلوده و یا تماس مستقیم با افراد بیمار و یا مشکوک به کرونا از راه های اصلی انتقال این ویروس است، برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به این ویروس باید توصیه های بهداشتی رعایت شده و یا سعی شود در محل‌های کار به اجرا گذاشته شود.

وی اظهار داشت: سطوح (مثل میزها) و اشیا (مثل تلفن و کیبوردها) باید به طور منظم با ضدعفونی کننده ها پاک شوند، چون دست زدن به سطوح آلوده توسط کارکنان و مشتریان، یکی از راه های اصلی پخش ویروس کرونا است و باید تمهیداتی برای تمیز و ضدعفونی کردن این سطوح به طور مرتب در نظر گرفته شود.

مسعودی ادامه داد: شرایط شست وشوی منظم و کامل دست ها با آب و صابون و یا استفاده از ضد عفونی کننده ها در محیط های کاری فراهم شود و افراد باید پیوسته این کار را انجام دهند، نصب پوستر در محل کار در ارتباط با شست وشوی صحیح دست ها و رعایت بهداشت تنفسی، اطمینان از پر بودن ظروف مایع دستشویی و یا سایر مواد ضدعفونی‌کننده از دیگر مواردی است که نباید فراموش شود.

این کارشناس بهداشت محیط، دست ندادن و روبوسی نکردن با همکاران و دیگر افراد، رعایت حداقل فاصله اجتماعی (یک تا دو متر)، عدم تماس دست با دهان، بینی و چشم و نیز عدم استفاده از وسایل مشترک (مانند خودکار، صندلی، کیبورد و غیره)، مواد خوراکی مشترک (مانند قند و غیره) و ظروف مشترک (مانند لیوان) از دیگر مواردی بیان کرد که باید در محل های کاری رعایت شود.

مسعودی با بیان اینکه  رعایت بهداشت تنفسی در محیط کار بسیار مهم است، تصریح کرد: کارکنان باید از ماسک های تنفسی در محل کار خود استفاده کرده و از کارفرمایان و کارکنان خواسته شود تا از وجود ماسک های تنفسی و دستمال کاغذی در محل کار و نیز وجود سطل زباله درب دار پدالی به منظور دفع بهداشتی این موارد اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی، در صورت بروز هر یک از نشانه های ویروس کرونا هرچند به صورت خفیف، باید از حضور در محل کار دوری کرد و کار خود را به صورت دورکاری انجام دهند، در صورتی که هر یک از کارکنان هنگام ورود به محل کار دارای علایم حاد تنفسی هستند، آن فرد را از سایر کارکنان جدا کرده و فورا به مراکز بهداشتی درمانی بفرستند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.