مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

خیزش جهادگونه دانش‌بنیان‌ها در سایه کرونا جسارت ملی به دنبال داشت

0 18

فرمانده ستاد مقابله با کرونا درکلانشهر تهران گفت: با خیزش جهادگونه در شرکت های دانش بنیان به همت نسل جوان و در سایه کرونا شاهد شکل گیری یک خیزش علمی در شرکت های دانش بنیان بودیم که البته برون مایه آن جسارت ملی بود.

دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از ربات پزشکی «کیوان لایف بات» (lifebot نجات) در بیمارستان شهید هاشمی نژاد افزود: در زمینه دستاورد شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم در همین بازده زمانی کوتاه ادعا کنیم که خودکفایی و خوداتکایی ملی به معنای واقعی به فعلیت رسیده است.

ظرفیت سازی با اعتماد به جوانان

وی بیان کرد: امروز نشان داده شد که مدل چابک و چالاک دانش بنیان ها که متاثر از جوانان خوش فکر است، چه ظرفیت سازی بی نظیری بوده است.

زالی با بیان اینکه شرایط این روزها نشان داد که با اعتمادمان به جوان ها و شرکت های دانش بنیان کارهای بزرگی را انجام دادیم، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران هر آنچه که می تواند به چالاک سازی شرکت ها، رفع موانع اداری، ایجاد سرمایه، ایجاد انگیزش و مسایلی از قبیل فراهم سازی تسهیلات بخش خصوصی در این زمینه کمک می کند البته بخشی از این اقدامات محقق شده و بخشی نیز در آیین نامه قانونی دیده شده است که نیاز به یک بازدید مجدد دارد.

ربات کیوان

تولید ربات کیوان در کمتر از ۵۰ روز

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: طراحی و تولید ربات کیوان در کمتر از ۵۰ روز صورت گرفته و کسانی که در حوزه صنعت فعالیت دارند، می دانند که این کار بی‌نظیر است و می توان گفت حتی کار نشدنی است. این یک رکورد است اما چیزی که جالب است اینکه نیاز محیط با گروه طراحی هماهنگ شده است. این فاصله بین صنعت و محیط کمتر از بین رفته، تیم های درمانی و بهداشتی ما باید نیاز خود را به صنعت ارایه کنند و باید این فاصله را کم کنیم. در سال های اخیر حلقه های واسط زائد شکل گرفته است که باید این امر کم و حلقه بین محیط و صنعت به هم وصل شود.

کیوان ؛ اولین ربات عملیاتی

وی با اشاره به نامگذاری این ربات پزشکی به نام کیوان افزود: کیوان یک اسم ایرانی است و به معنی شاه هستی و تاج دار گیتی است. ما باید محصولات خود را با اسم ایرانی معرفی کنیم. الان زمانی است که ما باید با برندهای ایرانی با اسامی ایرانی که روی محصولاتمان می گذاریم، در دنیا بدرخشیم.

ربات کیوان لایف بات، اولین ربات عملیاتی است که در زمینه پزشکی برای ارتباط بین بیمار و کادر درمان توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و امروز رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.