مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

پلاسما درمانی برروی بیماران نتایج مثبتی به همراه داشته است

0 32

مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: براساس نتایج اولیه صورت گرفته، پلاسما درمانی برروی بیماران خوشبختانه نتایج مثبتی به همراه داشته است.

دکتر مهدی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح جمع‌آوری پلاسمای بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا به منظور تسریع درمان مبتلایان به این بیماری در استان قزوین از روز عید سعید فطر آغاز خواهد شد.

به گفته وی، این طرح به عنوان یک پروژه ملی همزمان در ۱۴ استان کشور به مورد اجرا گذاشته شده که رایزنی‌های صورت گرفته با مدیریت ارشد سازمان انتقال خون ایران، قزوین نیز جزو اجرا کننده‌های این پروژه انتخاب شد.

وی با بیان اینکه داوطلبان اهدای پلاسما در این طرح ابتدا مورد مشاوره و معاینه قرار گرفته و بعد از انجام برخی آزمایشات، در صورت تایید از آنان پلاسما دریافت خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح وارد استان شده و در این راستا نیز هماهنگی‌های لازم نیز با دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عمل آمده تا خدمات لازم را به بیماران درگیر این ویروس برسانیم.

اکبری ادامه داد: پلاسما درمانی در واقع روش جدید درمانی به حساب آمده و یافته‌های تجربی هم نشان داده که می‌تواند در پروسه درمان بیمارانی که مبتلا به کرونا شده و حدود چهار هفته نیز از مدت زمان بهبودی آنان گذشته باشد، موثر عمل کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در برخی از استان‌های پایلوت آغاز شده، افزود: خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه پلاسما فرزیس متعلق به شرکت نایگل، ست‌های مربوطه، کیت‌های تشخیصی و هر آن چه مورد نیاز این بیماری باشد، تهیه شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: در روزهای نخست اجرای این طرح سعی داریم تا با سه اهدا کننده کار خود را آغاز کنیم اما در عین حال نیز هر قدر استقبال کننده داشته باشیم ظرفیت رسیدگی به آنان را نیز داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.