مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

قرنطینه و کرونا، مقهور عزم جهانی برای گرامیداشت روز جهانی قدس

0 21

برنامه‌های دوستداران فلسطین برای نکوداشت روز قدس در فضای مجازی نشان می‌دهد که خانه‌نشینی و قرنطینه نیز نتوانسته مانع بزرگداشت جهانی این روز شود.

با نزدیک شدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز جهانی قدس که با شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی اجباری بسیاری از مردم جهان مصادف شده، دوستداران آرمان فلسطین به فکر بزرگداشت مجازی این مناسبت افتاده و ارسال هشتگ در رسانه‌های اجتماعی و برپایی تجمعات مجازی را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

بیش از ۱۰۰ سازمان جهانی متحد با فلسطین تصمیم گرفته‌اند تا ۲۲ می (۲ خرداد) رخدادی آنلاین و با شرکت چهره‌های سیاسی، رسانه‌ای و فعالان مدنی برگزار کنند. این مراسم در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران و با حضور ۱۸ تن از شخصیت‌های برجسته حامی فلسطین از جمله دکتر رمزی برود (روزنامه‌نگار فلسطینی – آمریکایی)، خاخام ییسروئل دووید وایس (سخنگوی اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم)، زهرا مصطفوی خمینی، مرضیه هاشمی، پروفسور ایلان پاپه (تاریخ‌نگار و فعال اجتماعی یهودی)، سهیلا زکزاکی (فعال مدنی و دختر ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه)، پروفسور حییم برشیث (فیلمساز و استاد بازنشسته دانشگاه شرق لندن) و پرفسور رامون گروسفوگل (جامعه‌شناس و استاد دانشگاه کالیفرنیا) برگزاری می‌شود.

این رخداد آنلاین در تارنماهای فیسبوک و یوتیوب به صورت زنده پخش خواهد شد.

گفتنی است که علاقه‌مندان فلسطین در کانادا با وجود ممنوعیت برگزاری اجتماعات ناشی از محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با ویروس کرونا، یکشنبه این هفته در یک گردهمایی مجازی شنونده سخنرانی ۱۲ سخنران این مراسم بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به پاول لارودی (کنشگر سیاسی آمریکایی و بنیان‌گذار جنبش غزه آزاد) اشاره کرد.

در این همایش مجازی شعارهای «فلسطین را آزاد کنید، بیت‌المقدس را آزاد کنید، جهان را آزاد کنید» و «یهودیت آری، صهیونیسم خیر» نیز سر داده شد.

از سوی دیگر برخی از کاربران فضای مجازی تصمیم گرفته‌اند تا جمعه آتی به صورت هماهنگ و در زمانی مشخص مطالبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و هشتگ هایی همچون AlQudsDay۲۰۲۰، FlyTheFlag، LongLivePalestine را برای جلب توجه بیشتر دیگر کاربران داغ کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.