مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

اسلوونی، پیشگام در اعلام پایان همه گیری کرونا

0 23

دولت اسلوونی که در اواسط ماه مارس گذشته (۲۲ اسفند) از شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داده بود، به عنوان اولین عضو اتحادیه اروپا، پایان همه گیری این بیماری را اعلام کرد.

به گزارش روز جمعه شبکه یورو نیوز، دولت اسلوونی شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: اتباع کشورهای اتحادیه اروپا که اکنون به اسلوونی می آیند، دیگر ملزم به رعایت قرنطینه هفت روزه نیستند.

آمارها نشان می دهند که در دو هفته اخیر در این کشور که بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، تنها هفت مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

اسلوونی عضو اتحادیه اروپاست و تمامی شهروندان اروپایی که به این کشور می روند بدین ترتیب دیگر لازم نیست پس از ورود هفت روز قرنطینه اجباری را سپری کنند.

کشور  اسلوونی که با ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی هم مرز است، تاکنون ۱۴۶۴مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۰۳ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده است.

ویروس کرونا در ۱۲ مارس گذشته  (22 اسفند ماه) در اسلوونی  همه گیر شد و دولت این کشور اعلام کرد از ورود خارجی هایی که دارای علائم ظاهری کرونا هستند، جلوگیری می شود.

با پایان این همه گیری در اسلوونی،‌ برخی اقدامات از جمله کمک های مالی دولتی به شهروندان و بنگاه های آسیب دیده این کشور ،در پایان ماه می منقضی می شود.

دولت اسلونی اعلام کرده است که اتباع خارجی که علائم ابتلا به ویروس کرونا را در بدو ورود به کشور نشان دهند، اجازه اقامت در این کشور را ندارند و به کشور مبدا بازگردانده خواهند شد. قرنطینه دست کم ۱۴ روز برای مسافرانی که از کشورهایی به جز اتحادیه اروپا به این کشور مسافرت می کنند اجباری خواهد بود.

اولین محدودیت های قرنطینه در این کشور از میانه های ماه آوریل برچیده شدند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.