مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

سقوط آزاد سرمایه گذاری چین در آمریکا میزان

0 22

به گزارش مدیرنامه به نقل از فاکس بیزینس، با افزایش تنش های تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان، به نظر می رسد روابط مالی دو طرف نیز تحت تاثیر قرار گرفته است؛ به گونه ای که چین در سال گذشته پایین ترین میزان سرمایه گذاری یک دهه اخیر را در آمریکا داشت.

موسسه مشاورین رادیوم در گزارشی اعلام کرده است که میزان سرمایه گذاری چین در آمریکا از ۵.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به تنها ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسید.

این میزان سرمایه گذاری شامل سرمایه گذاری های مالی نظیر خرید سهام و اوراق قرضه نمی شود. این موسسه همچنین اعلام کرده است در سه ماهه نخست امسال چین تنها ۲۰۰ میلیون دلار در آمریکا سرمایه گذاری کرده که از زمان بحران سال ۲۰۰۸ بی سابقه است.

از سوی دیگر اما میزان سرمایه گذاری آمریکا در چین روند صعودی خود را حفظ کرده و از ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۴ میلیارد دلار در ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرده است. بخش بزرگی از این سرمایه مربوط به افتتاح خط تولید خودروسازی تسلا در شهر شانگهای بوده است.

در ماه های اخیر آمریکا با متهم کردن چین به رفتار ناعادلانه مدعی شده است مقامات این کشور شرکت های آمریکایی را مجبور به انتقال فناوری می کنند و قوانین مالکیت معنوی را رعایت نمی کنند. همچنین جنگ تجاری بین دو طرف با وجود رسیدن به فاز نخست توافق به قوت خود باقی مانده است و ۳۶۰ میلیارد دلار از محصولات وارداتی آمریکا از چین مشمول تعرفه هستند.

به گفته برخی کارشناسان با توجه به اختلافات طرفین بر سر شیوع ویروس کرونا باید منتظر متشنج تر شدن روابط دو کشور در ماه های آینده باشیم. پیشتر دونالد ترامپ مدعی شده بود شواهدی در دست دارد که نشان می دهد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به جهان درز کرده و تهدید کرد که تعرفه های بیشتری روی محصولات چینی وضع کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.