مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نقشه آمریکا برای متهم کردن چین به هک تحقیقات کرونایی

0 20

گزارش‌های خبری حاکی است که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی این کشور قصد دارند هشداری را برای متهم کردن چین به تلاش برای هک کردن تحقیقات آمریکا در مورد ویروس کرونا صادر کنند.

مقام های آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که پیش نویس این هشدار رسمی احتمالا در چند روز آینده منتشر می شود.

به گزارش این روزنامه، پیش نویس ادعا می کند که چین به دنبال مالکیت معنوی ارزشمند و داده های بهداشت عمومی ازطریق ابزارهای غیرقانونی مرتبط با واکسن، مداوا و آزمایش است.  

از سویی، یک فرد مطلع به وال استریت ژورنال گفت که این هشدار هنوز نهایی نشده و تصمیم درمورد انتشار آن ممکن است تغییر کند.

«ژآئو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که پکن با هر شکلی از حملات سایبری مخالف است.  وی افزود: چین پیشگام تحقیقات در مورد واکسن و درمان کووید – ۱۹ است و شایعه سازی بدون ارائه مدرک، امری غیراخلاقی است.

پیشتر در ماه جاری، یک رسانه دولتی چین یک فیلم انیمیشن در تمسخر ادعاهای آمریکا منتشر کرد. حال پکن جوابیه ای طولانی در رد “اتهامات مضحک” سیاستمداران آمریکایی درباره شیوع کرونا منتشر کرده است.  این متن ۳۰ صفحه ای و ۱۱ هزار کلمه ای که شنبه شب در وبسایت وزارت امور خارجه چین منتشر شده است، جوابهای مطرح شده در جلسات مطبوعاتی وزارت خارجه را تکرار کرده و با اشاره ای به آبراهام لینکلن رئیس جمهوری آمریکا در قرن ۱۹ آغاز می شود: همانطور که لینکلن گفته است، می توانید برخی افراد را همیشه فریب دهید اما نمی توانید همه افراد را همیشه فریب دهید.

این جوابیه وزارت امور خارجه چین همچنین تلاش کرده تا درباره این ادعا که شهر ووهان منشاء ویروس کرونا بوده است ابراز تردید کند و در این زمینه به گزارشهایی درباره زمان بروز احتمالی موارد کرونا در آمریکا اشاره کرده است. این مقاله برای رد ادعاهای مربوط به ساخته شدن ویروس در موسسه ویروس شناسی ووهان تاکید می کند که همه مدارک و شواهد حاکی است که این ویروس ساخته دست بشر نیست و موسسه مزبور قادر به ساخت و ترکیب یک کرونا ویروس جدید نیست. مقاله وزارت خارجه چین همچنین اظهارنظرهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور که ویروس کرونا باید ویروس چینی یا ویروس ووهان نامیده شود را رد کرده و به اسناد سازمان جهانی بهداشت اشاره کرده است که نام این ویروس نباید مربوط به کشور خاصی باشد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، چین را به سرقت مالکیت معنوی در گذشته متهم کرده و اتهام مربوط به هک شدن تحقیقات مربوط به ویروس کرونا ممکن است منجر به تشدید تنش بین آمریکا و چین شود.

مقام های دولت ترامپ قبلا از چین به دلیل مدیریت شیوع کرونا انتقاد کرده اند.  مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته گفت که هنوز احتمال نشات گرفتن ویروس کرونا از لابراتواری در چین مطرح است.

وی ادعا کرد که مدارکی موجود است دال بر اینکه این ویروس از لابراتواری در شهر ووهان چین سرچشمه گرفته است، اما ادعای وی با واکنش شدید مقام های دیگر آمریکا همراه شد.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که مدارک به رخداد طبیعی ویروس کرونا اشاره دارد و مدرکی درمورد نشت اتفاقی یا عمدی ویروس از یک لابراتوار موجود نیست.

آنتونی فائوچی رئیس انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا نیز با واکنش نشان دادن به این اتهامات گفت که این بیماری احتمالا از حیات وحش نشات گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.