مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

توسعه فناوری ضدعفونی‌کننده‌های بر پایه نانو در کشور

0 16

با توجه به ظرفیت محدود الکل در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، یکی از شرکت‌های فناوری فرمولاسیون مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه کلوئید نانوذرات نقره بر پایه اتیلن گلیکول را به دست آورد که به گفته آنها این محصول چالش‌هایی که مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل در پی دارد، نخواهد داشت.

با شیوع ویروس کرونا و افزایش نیاز به مواد ضدعفونی‌کننده، یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه پزشکی فرآیند تجاری‌سازی خود را تسریع کرده تا بتواند ضد عفونی ‌کننده حاوی کلوئید نانوذرات نقره بر پایه اتیلن گلیکول را به بازار عرضه کند.

سیدمحمد کاظم‌زاده باغبانانی از مدیران این شرکت نوپا با بیان اینکه این شرکت به دنبال تجاری‌سازی فناوری ضدعفونی‌کننده‌های نانو در کشور است، گفت: احداث کارخانه مربوط به تولید این ضدعفونی‌کننده در شهرستان مینودشت استان گلستان به پایان رسیده و به زودی خط تولید با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر در روز کار خود را آغاز خواهد کرد. البته ظرفیت اسمی این خط تولید ۲۰ هزار لیتر در روز است اما در حال حاضر محدودیت ظروف بسته‌بندی داریم و با رفع این محدودیت، ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: میزان فعالیت باکتری‌کشی این محصول مطابق با استاندارد ملی ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزداهای شیمیایی و آزمون سوسپانسیون کمی برای ارزیابی فعالیت باکتری‌ کشی ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزداهای شیمیایی مورد استفاده در مکان‌های پزشکی به شماره ISIRI ۱۰۵۰۴ مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج قابل قبولی به‌دست آمده است.

باغبانانی با بیان اینکه بیشتر ضدعفونی‌کننده‌های تولید شده در کشور برپایه الکل است، یادآور شد: الکل می‌تواند عوارضی برای برخی افراد در پی داشته باشد. اما ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نانوذرات نقره بر پایه آب بوده و حساسیت‌های مربوط به الکل را ندارند. همچنین با شیوع کرونا محدودیت‌هایی در تهیه الکل به‌وجود آمد که این موضوع در مورد تولید ضدعفونی ‌کننده‌های حاوی نانوذرات نقره وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که تابش پرتوفرابنفش موجب تغییر ساختار نانوذرات نقره می‌شود، بهتر است این ضدعفونی‌کننده از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه داشته شوند تا اثربخشی خود را حفظ کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.