مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تغییر لوگوی شرکت‌ها پس از کرونا؛ از مرسدس بنز تا کوکاکولا [عکس]

0 69

طرح فاصله گذاری اجتماعی که یکی از اقدامات پیشگیری از ابتلا به ویروس «کرونا» محسوب می‌شود، چندی است در لوگوی کمپانی‌های مختلف نیز به چشم می‌خورد.
کمپانی‌های خودروسازی و محصولات غذایی مشهور در روزهای اخیر اقدام به تغییر موقت لوگوی خود با محوریت «فاصله گذاری اجتماعی» کرده‌اند.

کمپانی فست‌فود «مک‌دونالد» از جمله نخستین کمپانی‌هایی بود که با انتشار تصویری از لوگوی این کمپانی درحالی که قوس‌های طلایی آن با فاصله از یکدیگر قرار داده شده بودند، به این موضوع واکنش نشان داد.

مک دونالد + کرونا

چندی پیش بنر تبلیغاتی از «کوکا کولا» در میدان «تایم» واقع در «نیویوک» نصب شده بود که حروف لوگوی «کوکا کولا» را با فاصله از یکدیگر به تصویر می‌کشید و به همراه جمله‌ای از مردم خواسته بود تا فاصله خود با یکدیگر را رعایت کنند.

کمپانی‌های اتوموبیل سازی «آئودی»، «فولکس واگن» و «مرسدس بنز» نیز از پیشگامان  تغییر لوگو بودند.

فولکس واگن: فولکس‌واگن بین دو حرفی که آرم شرکت را شکل داده فاصله ایجاد کرده است. این شرکت خودروساز در پیام‌هایی از مردم به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تشکر کرده‌ و از آنها خواسته‌اند تا برای کمک به توقف شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

فولکس واگن  + کرونا

آئودی: این خودروساز آلمانی تغییراتی در لوگوی خود با هدف فاصله‌گذاری اجتماعی انجام داده و پیام را با دور کردن چهار دایره نشان خود از یکدیگر نمایش داده است. همراه با آرم جدید، ویدیویی منتشر شده که با جمله «از یکدیگر فاصله بگیرید – در کنار هم بمانید» به پایان می‌رسد.

مرسدس بنز: مرسدس بنز هم پس از آنکه فولکس واگن و آئودی به کمپین فاصله‌گیری اجتماعی پیوستند، تصویری را در حساب کاربری فیسبوک خود به اشتراک گذاشت که لوگوی تغییریافته این شرکت را نشان می‌دهد. این شرکت‌ با انتشار آرم‌های جدید خود در شبکه‌های اجتماعی در پیام‌هایی از مردم خواسته از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و از یکدیگر فاصله بگیرند.

مرسدس بنز + کرونا

هیوندای: این برند کره‌جنوبی طی توییتی در صفحه رسمی خود لوگوی خود را به نحوی تغییر داده که در آن عدم دست دادن مشخص است. در واقع لوگوی هیوندای علاوه بر نمایش حرف اچ، دو دست را در حال دست دادن نشان می‌دهد که اکنون هیوندای این لوگو را به‌نحوی تغییر داده که دو دست از یکدیگر جدا هستند.

در ایران هم دو خودروساز بزرگ کشور با هدف مشارکت در کمپین و پویش فاصله‌گذاری اجتماعی، دستی بر سرو روی آرم‌های تجاری خود کشیده‌اند.

ابتکار خودروسازان ایرانی

اما با پیوستن خودروسازان به پویش بین‌المللی تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های خودروساز گروه سایپا و ایران خودرو هم لوگوی خود را تغییر دادند.

سایپا: سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد و سایپادیزل، شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا که صاحب برند خودروسازی هستند با پیوستن به این پویش بین‌المللی، به‌طور موقت نشان‌های تجاری خود را تغییر دادند. این شرکت‌ها با ایجاد فاصله در لوگوهای جدید خود سعی کرده‌اند لزوم رعایت فاصله اجتماعی را در دوران شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-19 یادآوری کنند.

ایران خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو هم به منظور تشویق مردم برای به شرکت در فاصله‌گذاری اجتماعی لوگوی خود را تغییر داد. ایران خودرو با اعمال تغییر و فاصله اندازی در لوگوی نوشتاری این شرکت به این شعار تبلیغاتی «ایرانِ خود رو ایمن و سلامت نگه داریم» رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.