مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آمازون به دنبال خرید اپلیکیشن‌های ارتباطی

0 23

به گزارش وب‌سایت businessinsider به دنبال شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در سراسر جهان مردم ترجیح می‌دهند فعالیت های کاری خود را از داخل خانه دنبال کنند و همین مسئله موجب شده است میزان محبوبیت اپلیکیشن‌های ارتباطی نظیر زوم، اسلَک و تیمز مایکروسافت افزایش یابد و تعداد کاربران آن‌ها بیش‌تر شود. تنها شرکتی که از این بازار هیچ بهره‌ای نبرده آمازون است.

آمازون برای برگزاری جلسات، کنفرانس‌های ویدیویی و ارتباطات آنلاین اپلیکیشن اختصاصی خود موسوم به Chime را در اختیار دارد. در حالی که هنوز سهم Chime از بازار جهانی ابزارهای ارتباطی مشخص نیست، ولی کارشناسان با اطمینان اعلام می‌کنند که محبوبیت آن نسبت به زوم و اسلک کمتر است و بسیار کمتر استفاده می‌شود. این همان مسئله‌ای که کارشناسان با استناد به آن اعلام می‌کنند که آمازون قصد دارد با یک خرید جدید وارد این فضا شود.

آمازون

«دانیل نیومَن» از کارشناسان مرکز «فیوچریسم ریسرچ» در این خصوص گفت: «من هرگز به خاطر نمی‌آورم که جلسه کاری مبتنی بر Chime با میزبانی آمازون برگزار شده باشد. آیا این مسئله باعث نمی‌شود تا مرکز توسعه خدمات رایانش ابری AWS آمازون به خرید اپلیکیشنی نظیر زوم علاقه‌مند شود؟ ادغام این ابزارها با یکدیگر می‌تواند باعث عرضه یک نرم افزار قدرتمند شود».

نیومن توضیح داد بخشی از دلیلی که باعث موفقیت AWS در بازار جهانی خدمات رایانش ابری شد این است که کمپانی مذکور بر توسعه هسته مرکزی زیرساخت‌های رایانش ابری تمرکز کرد و توجه ویژه‌ای به ساخت نرم افزارهای ابری نداشت.

او گفت: «شرکت AWS حاکمیت بازار جهانی زیرساخت‌های ابری را در اختیار دارد. این یک بزرگراه بی‌پایان در عرصه زیرساخت‌های ابری است، با این وجود زمانی که صحبت از نرم افزارها و پلتفرم‌های ابری به میان می‌آید آمازون حرفی برای گفتن ندارد. سایر شرکت‌ها در این زمینه فعالیت‌های قانع کننده‌تری انجام داده‌اند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.