مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

زندگی را به علت ویروس کرونا به هم نریزیم

0 11

رییس کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو گفت: به علت شیوع ویروس کرونا زندگی را به هم نریزیم بلکه برخی برنامه‌ها مانند مسافرت را به تعویق بیندازیم.

محمد درویش روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا با اشاره به پویش «سفرت را کنسل نکن به تعویق بینداز»  افزود: هدف از این کمپین این است که به ما بفهماند بر اثر ویروس کووید ۱۹ دچار استرس و نگرانی نشویم و از زندگی تعبیرات آخر زمانی نداشته باشیم، بلکه روال عادی زندگی را ادامه دهیم و فقط در برخی برنامه های خود مانند مسافرت وقفه ای ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به خصوص در این شرایط  علاوه بر اینکه باید مراقب سلامت جسمی کودکان باشیم باید سلامت روحی آنها را نیز تضمین کنیم و کاری کنیم که استرس به کودکان به ویژه زیر ۱۲ سال وارد نشود، بلکه بگوییم که فرصت خوبی برای دور هم بودن،  مطالعه کردن، با هم آشپزی کردن و بازی کردن فراهم شده است.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها مراتع و آبخیزداری اظهارداشت: حتما به کودکان بگویید که امسال کمی دیرتر به مسافرت می رویم و این مساله را به طوری که متوجه شوند و وحشت نکنند برای آنها توضیح دهید، در واقع بگویید که فعلا فرصتی پیش آمده تا بیشتر کنار هم باشیم  و کتاب بخوانیم و بعد از آن به سفر خواهیم رفت.

درویش ادامه داد: بسیاری از روانشناسان تاکید می کنند که لازم نیست بچه ها را بترسانیم و واقعیت های عریان تلفات را به آنها انتقال دهیم، بلکه کاری کنیم که از این فرصت بهترین استفاده را ببرند و مطمئن شوند که مسافرت کنسل نشده بلکه به تعویق افتاده است.

تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.