مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ترس مقام‌های آمریکایی از ابتلا به کرونا در نشست محافظه‌کاران

0 33

آزمایش مثبت کرونا برای یکی از شرکت‌کنندگان در نشست محافظه‌کاران آمریکا باعث ایجاد نگرانی از احتمال ابتلا به کرونا در مقام‌های حاضر در این نشست از جمله ترامپ و پنس شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آزمایش کرونا برای یکی از شرکت‌کنندگان در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» در آمریکا که هفته گذشته برگزار شد، بیم ابتلا به کرونا در شرکت‌کنندگان در این نشست را در پی داشته است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، مایک پنس معاون او و بسیاری از مقام‌های دولتی و اعضای کنگره این کشور در این نشست حضور داشتند.

ترامپ روز شنبه (به وقت واشنگتن) در کنفرانس خبری مشترک با «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل گفت که با وجود شرکت در این نشست نگران ابتلا به کرونا نیست و هیچ‌یک از تجمع‌های انتخاباتی خود را نیز لغو نخواهد کرد.

اما «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس بامداد دوشنبه در پیامی توئیتری خبر داد که با فرد مبتلا به کرونا در این نشست تماس داشته و با او دست داده است، اما علائم این بیماری را در خود مشاهده نمی‌کند.

کروز با این وجود گفت که این هفته خود را در خانه قرنطینه می‌کند تا دوره پنهان ۱۴ روزه این بیماری کامل شود و سپس به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

 روز شنبه نیز آزمایش ابتلا به کرونای دو نفر از شرکت‌کنندگان در کنفرانس شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) از شهر نیویورک مثبت اعلام و این امر موجب هراس شرکت‌کنندگان در این نشست از احتمال سرایت بیماری به آنها شد.

آیپک هفته گذشته در بحبوحه نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا، اجلاسی را در  واشنگتن دی سی برگزار کرد.

«اندرو کوم»و فرماندار نیویورک تا عصر جمعه (دیروز)  ابتلای ۱۱ نفر در شهر نیویورک به ویروس کرونا را تایید کرده بود. این ویروس به چهار شهرستان ایالت نیویورک نیز سرایت کرده است.

آیپک در توئیتی آزمایش مثبت این دو شرکت‌کننده از نیویورک را تایید کرده و نوشت: این دو شرکت‌کننده در زمره ۴۴ نفر از افراد در ایالت نیویورک هستند که مبتلا به ویروس شده‌اند. دستکم از ۴ هزار نفر از ساکنان این ایالت خواسته شده است برای جلوگیری از گسترس بیماری کرونا خود را قرنطینه کنند.

ویروس کرونا که ابتدا از شهر ووهان چین شیوع یافت اکنون بسیاری از کشورها و از جمله ساکنان آمریکا را نیز مبتلا کرده است.

رسانه‌های آمریکا از برنامه‌ای برای دور کاری شدن امور مجلس نمایندگان این کشور و برگزاری جلسات از طریق تله‌کنفراس به خاطر تهدید کرونا گزارش داده‌اند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.