مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کنترل هیجانات منفی مردم در برابر کرونا نیاز به آموزش دارد

0 18

دکتر علیرضا آقایوسفی، متخصص روانشناسی و بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: کنترل هیجانات منفی مردم در برابر کرونا نیاز به آموزش و حمایت روانی دارد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر علیرضا آقایوسفی پیرامون برگزاری نشستی مشترک میان معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در راستای تولید محتواهای آموزشی تیم های حمایت های مداخلات روانی اجتماعی (سحر) هلال احمر در راستای پیشگیری از استرس های ناشی از بروز کرونا در جامعه عنوان کرد: آغاز شیوع کرونا در ایران و سوابقی که از گسترش این ویروس در کشورهای دیگر همچون چین وجود دارد به نظر می رسد ما با یک بحران روبرو شویم.

مدیر مرکز روان پویان افزود: در شرایط بحرانی، سطح هیجانات منفی افزایش می یابد و غم و اضطراب و ترس از جمله هیجاناتی است که صحنه روانی و ذهن انسان را به شدت در سیطره خود قرار می دهند و این دو کارکرد منفی به همراه دارد.

وی با اشاره به این کارکرد منفی گفت: این هیجانات توانایی شناختی و عقلانی راتحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به بیماری های روانشناختی و ضعف سیستم ایمنی در دراز مدت می شود.

آقایوسفی عنوان کرد: مردم وقتی دچار هیجانات منفی شوند سعی می کنند خشم و اضطراب را با هم مرور کنند مثلا در تصادف ساعت ها حرف می زنند که استرس را کم می کند و کارکرد خوبی دارد.

وی افزود: اما وقتی این هیجانات مهار نشده باشد در فضای مجازی بدون نظارت یک روانشناس هیجانات منفی بزرگ می شوند و افرادی که این ها را می شنوند فکر می کنند اتفاق وحشتناک و غیر قابل کنترل افتاده است.

این روانشناس گفت: وقتی بعد از دو هفته مردم نتوانند رفتار معقولی انجام دهند و به جای روش علمی ویروس را کنترل کنند از روش های هیجانی استفاده می کنند.

وی گفت: این بسیار مهم است که مردم هوش هیجانی را به کار بگیرند و هیجان خود را کنترل کنند در مورد احساساتشان در قالبی سازمان دهی شده حرف بزنند به ویژه روانشناس و مشاور و متخصص امداد روانی تا به آن ها کمک کند.

آقایوسفی گفت: جمعیت هلال احمر مانند همیشه در خدمت هم وطنان و هم استانی هاست تا در کاهش استرس و هیجانات از طریق محتواهای روانی، آثار منفی این هیجانات را کاهش دهند.

در ادامه این نشست که به منظور توسعه حمایت های اجتماعی روانی در پی بروز ابتلا به کرونا در قم به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شده بود، محمد مصباحی با تاکید بر وظیفه آموزش همگانی هلال احمر گفت: این کارگروه در راستای فعالیت های تیم های مداخلات روانی اجتماعی (سحر) سازمان جوانان تشکیل شده و قرار است با همکاری مشترک گروهی از روانشناسان متخصص و با بهره مندی از پتانسیل جوانان در ایجاد فضای عاری از استرس در مواجهه با بحران کرونا در قم فعالیت کند.

هلال احمر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.