مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

پارک‌های فناوری فرصتی برای برجسته کردن استعدادهاست

0 28

مشاور رئیس جمهور گفت: پارک های فناوری دستاورد انقلاب و فرصتی برای برجسته کردن استعدادها و به عرصه رساندن قابلیت‌ها است.

اکبر ترکان در حاشیه هشتمین آیین تقدیر از پیشکسوتان عرصه فناوری و نوآوری که به مناسبت دهه فجر در پاک فناوری پردیس برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: تحقیقات و پژوهش‌ها عمرشان به تولید نمی رسید، کار پژوهشی در یک قفسه جای می گرفت و گزارش آن روی طاقچه باقی می ماند.

وی ادامه داد: این ابتکار و خلاقیت فناوران که به احداث پارک‌های فناوری منجر شدند، پژوهش را به مرحله نمونه سازی و نمونه سازی را به مرحله صنعتی رسانده است.

مشاور رئیس جمهور گفت: در پارک فناوری پردیس ۲۵۰ بنگاه درخشان صنعتی فعالیت دارند که تمام تولیدات آنها محصول پژوهش، نوآوری و فناوری هستند.

ترکان با اشاره به اجرای برخی از تسهیلات مناطق آزاد در پارک‌های فناوری، اظهار داشت: معافیت مالیاتی در پارک‌های فناوری در چارچوب قوانین و مقررات اجرایی شده و استفاده از برخی امتیازات گمرکی برای آنها در دست اقدام و اجرا است.

مشاور رئیس جمهور گفت: صندوق شکوفایی و نوآوری در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد و در نظر داریم با افزایش سرمایه ظرفیت صندوق نوآوری را به منظور ارائه تسهیلات بیشتر افزایش بدهیم.

در جریان هشتمین مراسم تجلیل پیشکسوتان عرصه فناوری که با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری، سعید سهراب پور مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و محمود رضا سجادی مدیرعامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان برگزارشد، از محمدرضا کمپانی، مرتضی خیرآبادی و احمد نیک روش به عنوان پیشکسوتان عرصه فناوری و نوآوری تجلیل شد.

اسامی فناوران برتر معرفی شده در این آیین عبارتند از: مینا سعیدی؛ موثر در تولید و توسعه ۴ محصول دانشی و دارای دو اختراع، وحید حاجی پور؛ تولید و توسعه ۴ محصول دانشی، سعید آزادی؛ تولید و توسعه ۳ محصول دانشی، حسن مختاریان؛ دارای دو اختراع، تولید و توسعه ۳ محصول دانشی.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناوری پردیس در  فاز ۶ این شهرستان واقع شده است.

منبع : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.