مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تاسیس رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار باشد

0 27

فرماندار مهریز گفت: تاسیس رشته‌های جدید در مراکز آموزش عالی منطقه باید بر حسب نیاز جامعه و در راستای حل مسائل و مشکلات مردم و ایجاد تولید و رونق اشتغال باشد.

رضا زارع‌زاده مهریزی شنبه‌شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی باید بر اساس یک برنامه و طرح مشخص و در نظر گرفتن همه شرایط منطقه اقدام کرد.

وی ادامه داد: توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، صنعتی و اجتماعی ، جمعیت، مطالبات، توانایی‌ها و برنامه‌محور بودن در راستای گسترش مراکز آموزش عالی و رشته‌های جدید دانشگاهی یک ضرورت است و برکات خوبی به همراه دارد.

این مسوول اظهارداشت: هرگونه اقدام بدون پشتوانه علمی و بی‌توجهی به ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه در راستای گسترش و تقویت دانشگاه‌ها نه تنها هیچ خروجی مناسبی ندارد بلکه موجب هدر رفتن سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها می‌شود.

زارع‌زارع مهریزی گفت: در سال‌های گذشته با همت مسوولان و خیران و همراهی مردم در راستای ایجاد فضا و امکانات دانشگاهی کارهای بزرگی صورت گرفته که انتظار می‌رود مسوولان در برهه کنونی با  بررسی مسائل و دیدگاه علمی نسبت به نیازها اقدام کنند. 

وی تاکید کرد: مردم و خیران در کنار  مسوولان برای گسترش دانشگاه‌ها و ایجاد رشته‌های جدید مشکلی ندارند ولی آنچه از مهمتر باید در اولویت قرار گیرد آن است که تمام امور باید دقیق ، برنامه‌محور و با هدف برای حل مسائل صورت گیرد.

همچنین امام جمعه مهریز گفت: برای تاسیس رشته‌های جدید دانشگاهی باید با بررسی کامل مسائل و مشکلات و نیازهای جوانان و آینده منطقه با یک برنامه‌ریزی مدون اقدام‌های لازم را انجام داد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: در منطقه طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های خوبی در راستای گسترش مراکز آموزش عالی ایجاد شده که نباید به خاطر گذشت زمان فرسوده و نابود شود .

وی اظهار داشت: باید با بهره‌گری از تمام ظرفیت‌ها و جلب همکاری مسوولان و علاقه‌مندان برای رونق دانشگاه‌ها و ایجاد رشته‌های جدید برای جذب دانشجویان در عمل شاهد اقدام لازم باشیم .

امام جمعه مهریز تصریح کرد: اگر تمام امور بر اساس برنامه و بدون سلیقه‌های شخصی و گروهی اعمال شود نتایج خوبی برای آینده منطقه و خروجی آن تولید، اشتغال و کمک به توسعه همه جانبه منطقه خواهد بود.

محی‌الدینی گفت: ایجاد تولید، اشتغال، توسعه ، تربیت نیروی انسانی مجرب و مفید و جذب جوانان برای ادامه تحصیل بر حسب نیاز اگر در اولویت قرار گیرد بخش زیادی از مشکلات رفع و شاهد آینده‌ای روشن در منطقه خواهیم بود.

همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی بر حسب نیاز و امکانات در راستای کمک به تولید و اشتغال و خدمت به مردم صورت می‌گیرد و باید همانند گذشته خیران همکاری کنند.

معصومه طباطبایی افزود: در مهریز طی سال‌های گذشته با همکاری خیران و از محل دریافت شهریه دانشجویان زیرساخت های خوبی وجود دارد که باید برای تقویت و استفاده درست از آنها اقدام و پیگیری موثر انجام شود.

وی اظهار داشت: تاسیس رشته‌های جدید باید بر اساس نیاز مناطق و اولویت بندی باشد که بتوان از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خوبی استفاده کرد بنابراین برنامه‌محوری و اقدام صحیح باید مدنظر تمام متولیان امر قرار گیرد .

مهریز سه مرکز دانشگاهی شامل آزاد اسلامی، پیام نور و پردیس دانشگاه یزد با سه هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.