مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

عراق خواستار محکومیت ترور سلیمانی و المهندس در شورای امنیت شد

0 26

نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه خواستار محکومیت ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و “ابومهدی المهندس” جانشین شهید سازمان الحشد الشعبی به دست امریکا در سازمان ملل و شورای امنیت شد.

به گزارش پایگاه خبری “بغداد الیوم” “محمد بحر العلوم” بامداد سه شنبه در دو نامه جداگانه به شورای امنیت و “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، این ترور به دست واشنگتن مصداق اعدام خارج از قانون است.

بحر العلوم افزود: هرگونه اقدام نظامی در عراق که بدون موافقت دولت بغداد صورت گیرد، یک اقدام تحریک آمیز به شمار می‌رود.

ساعاتی پیش نیز “ژان یون” نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از آمریکا خواست که از سوء استفاده بیشتر در استفاده از نیروی قهریه خودداری کند.

چند روز پیش نیز شورای امنیت ملی عراق تجاوزگری آمریکا در عراق را اقدام انحراف از نقش و شروط حضور نظامیان آمریکایی اعلام کرده بود.

پیش از آن “عبدالامیر رشید یارالله” فرمانده عملیات مشترک عراق نیز تاکید کرد که تجاوز اخیر آمریکا، نقض آشکار حاکمیت عراق و خروج واشنگتن از ماموریت‌های مشخص شده‌ است یعنی مبارزه با داعش و حمایت و آموزش نظامی نیروهای عراقی است.

“برهم صالح” رییس جمهوری عراق نیز با تاکید بر عواقب امنیتی ترور سردار سلیمانی برای عراق و منطقه، همه را به خویشتن‌داری و برخورد مدبرانه با اوضاع فراخواند.

“محمد الحلبوسی” رییس مجلس عراق نیز این حمله بزدلانه و تروریستی را نقض آشکار حاکمیت این کشور و زیرپا گذاشتن معاهدات بین المللی دانست.

سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس سحرگاه جمعه در حمله پهپادی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از این جنایت جمعه شب گذشته تأیید کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را وی صادر کرده است.

این اقدام تروریستی آمریکا با واکنش گسترده بین‌المللی همراه شده است و اخبار و گزارش‌های مرتبط با آن همچنان در صدر اخبار رسانه‌های بین المللی است.

منبع :ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.