مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

25% مردم ایران بصورت ماهانه از فروشگاه دیجی‌کالا بازدید می‌کنند

0 57

بیش از ۲۰ میلیون ایرانی هر ماه از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین ایران و خاورمیانه بازدید می‌کنند و روزانه نزدیک به ۴.۱ میلیون کاربر از وب‌سایت یا اپلیکیشن دیجی‌کالا بازدید دارند.

اخیرا، دپارتمان هوش مصنوعی دیجی‌کالا آماری از رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین پیرامون خرید از فروشگاه‌های آنلاین منتشر کرده است که حاوی آمار و اطلاعات بسیار مفید و کاربردی برای کسب‌وکارها است.

چه تعداد فروشگاه آنلاین ثبت شده است ؟

در این گزارش، به استناد گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، نزدیک به ۳۱.۴۸۴ فروشگاه آنلاین در ایران به طور رسمی تا پایان سال ۱۳۹۷ ثبت شده است و دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند.

در حالی‌که سهم تجارت الکترونیک در تولید ناخالص داخلی ایران تنها ۱۰ درصد و در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰۸ هزار میلیارد تومان بوده است؛ فروش خالص ریالی دیجی‌کالا در ۸ سال گذشته به طور متوسط هر سال ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

این فروشگاه با تنوع کالایی بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ کالا (به طور دقیق ۱.۷۰۰.۱۵۴ کالا) که به تنهایی در نیمه اول سال ۱۳۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار کالای جدید به آن افزوده شده است؛ سهم اعظمی از بازار خرده‌فروشی آنلاین در کشور و منطقه را بر دوش می‌کشد.

یک روز در دیجی‌کالا چه خبر است؟

در طی یک روز، حدود ۱۰.۲۰۶ مشتری جدید به این فروشگاه افزوده شده و شاهد افزوده شدن نزدیک به ۳ هزار کالای جدید هستیم. متوسط زمان هر بازدید مشتری در وب‌سایت دیجی‌کالا حدود ۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه است ولی در اپلیکیشن مشتریان زمان بیشتری صرف کرده و ۹ دقیقه و ۲۶ ثانیه حضور دارند که نشان‌دهنده رشد کاربران موبایل در چند سال اخیر است.


در طی یک روز تعداد کالای سفارش داده شده حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار کالا است که متوسط ارزش ریالی هر سفارش هم ۴۱۸ هزار تومان است. این آمار نشان می‌دهد فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا چه تاثیر بزرگ و عمیقی بر خرده‌فروشی آنلاین ایران داشته است و چرا بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در منطقه است.

منبع : آی تی رسان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.