مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ضرورت انتقال میزبانی کسب و کار های اینترنتی به داخل کشور

0 25

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، انتقال میزبانی کسب و کارهای اینترنتی به داخل کشور را تضمینی برای پایداری ارائه خدمات با کیفیت به کاربران، عنوان کرد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: کسب و کار های فضای مجازی در صورتی که بخواهند در همه شرایط دارای شبکه ای پایدار و تاب آور باشند، باید میزبانی سایت خود را به داخل کشور منتقل کرده و سرورهایشان را در ایران مدیریت کنند.

محمد حسن انتظاری گفت: از سوی دیگر باید ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برای این حجم از انتقال اطلاعات به داخل کشور، مورد تست قرار گیرد تا بتوان به تمامی نیازمندیهای کسب و کارها پاسخ گفت.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه نیازمند طراحی مدل مهندسی برای میزبانی از سایتهای داخلی در داخل کشور هستیم، اضافه کرد: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود میزان ظرفیت مورد نیازمند چقدر است و چه زیرساختهایی برای ایجاد ظرفیت های داخلی میزبانی، نیاز است.

انتظاری ادامه داد: باید ظرفیت لایه اطلاعاتی و لایه خدمات کاربردی فضای مجازی (نرم افزارهای پایه کاربردی) به صورت کامل طراحی و عملیاتی شود تا کسب و کارهای فضای مجازی بتوانند در کشور، فعالیت کنند؛ این ظرفیت تنها در شبکه ملی اطلاعات محقق می شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در مصوبه دی ماه سال ۹۶ در جهت ساماندهی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، تمامی این پلتفرم ها را ملزم به انتقال سرور به داخل کشور کرده است، گفت: برای تمامی کسب و کارهای فضای مجازی نیز این مصوبه باید تسری یابد. اما این موضوع مستلزم آن است که ظرفیت لازم برای کسب و کارها ایجاد شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: این ظرفیت سازی برعهده دولت است و ایجاد لایه خدمات پایه کاربردی به صورت ۱۰۰ درصد در شبکه ملی اطلاعات باید محقق شود.

وی با بیان اینکه می توان از تجربیات قطع اینترنت در هفته گذشته و استفاده عملی از زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات برای ظرفیت سازی خلاهای موجود استفاده کرد، گفت: اگر زیرساخت اطلاعاتی مانند زیرساخت ارتباطی در شبکه ملی اطلاعات پایدار باشد، می توان در مواجهه با بروز هرگونه مشکلی در شبکه ارتباطی کشور، تاب آور بود.

منبع : اکوموتیو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.