مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

هیات‌های امنای دانشگاه آزاد تا ۵۰درصد حق کاهش شهریه دارند

0 16

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیات‌های امنا واحدهای این دانشگاه تا ۵۰ درصد اختیار کاهش شهریه دارند و این مبالغ در مناطق محروم کمتر از تهران و سایر شهرها است.

«محمدمهدی طهرانچی» در اولین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور به دغدغه دانشجویان نسبت به افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس بودجه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی، شهریه‌ها بر اساس رشته محل تعیین شد و تا ۵۰ درصد به هیأت‌های امنای استانی اختیار دادیم که کاهش شهریه داشته باشند.


وی افزود: بنابراین در دوره جدید، محاسبه شهریه اینگونه نیست که در کل کشور برابر باشد و شهریه مناطق محروم نسبت به تهران و شهرهای بزرگ کمتر است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گاهی دوستان ما در آموزش عالی توجه ندارند که این نوع نظام علمی که غرب درست کرده است، یک هژمونی دارد و ادبیات خاص خود را تحمیل می‌کند.
طهرانچی با بیان اینکه شعار وزارت علوم، کیفیت‌بخشی و شعار ما در دانشگاه آزاد اسلامی کارآمدسازی و توجه به اشتغال جوانان است، ادامه داد:

برای تحقق این شعار، اولین کاری که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادیم، تغییر ساختار بود و توانستیم ساختار حاکم بر آموزش عالی را بشکنیم و به جای دو معاونت آموزش و پژوهش، معاونت‌های علوم انسانی و هنر، علوم پزشکی، علوم، مهندسی و کشاورزی، آموزش‌های عمومی و مهارتی، تحقیقات، فناوری و نوآوری و پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی و مفاهیم جدیدی تحت عنوان سرا ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: کارآمدسازی و توجه به اشتغال جوانان، شعار جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و نمود عملی این شعار را در آینده نزدیک خواهیم دید.

به گزارش ایرنا، بر اساس بخشنامه طهرانچی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، نرخ شهریه دانشجویان قدیم(شامل ورودی‌های سال ۱۳۹۶ و ماقبل) برای دانشجویان غیرپزشکی براساس شهریه پایه ‌ای که هر ورودی در سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده است در سال تحصیلی جدید بدون افزایش باقی می‌ ماند.


همچنین نرخ افزایش شهریه متغیر برای دانشجویان فعلی دانشگاه (شامل ورودی‌های ۹۶ و ماقبل) نسبت به شهریه متغیر پرداختی در سال ۹۶، برای دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به انتخاب واحد کرده‌اند افزایش ۱۰درصدی و برای دانشجویانی که در زمانی خارج از زمان تعیین شده اقدام به انتخاب واحد کرده‌اند، افزایش ۱۲.۵درصدی اعمال می‌شود.

انتهای پیام / ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.