مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

صادرات ۳۵ میلیون یورویی پارک پردیس به ۲۱ کشور دنیا

0 32

مهندس مهدی صفاری نیا امروز در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس، افزود: این پارک از سال ۸۰ شکل گرفت و تا سال ۸۵ نسبت به استقرار شرکت های دانش بنیان در آن اقدام شد.

وی آغاز رسمی فعالیت فن بازار ایران و تجاری سازی یافته های پژوهشی و همچنین تاسیس صندوق فناوری های نوین در پارک پردیس را در سال های ۸۶ تا ۹۰ ذکر و اظهار کرد: در سال های ۹۱ تا ۹۵ جایزه مصطفی (ص)، همکاری و همگرایی فعالان زیست بوم نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس، فعالیت مرکز شتابدهی و نوآوری و عملیات اجرایی فاز پارک فناوری پردیس آغاز شد.

صفاری نیا با اشاره به اقدامات این پارک در سال ۹۶، خاطر نشان کرد: توسعه شبکه نوآوری تهران، راه‌اندازی دو شعبه پارک در قالب کارخانه‌های نوآوری در غرب و شرق تهران و توسعه فیزیکی اراضی پارک به فاز سوم از جمله اقداماتی است که از سال ۹۶ تاکنون در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پارک فناوری پردیس تعداد شرکت‌های عضو این پارک را ۱۵۰۰ عضو دانست که در قالب شبکه نوآوری تهران در پارک پردیس مشغول به فعالیت هستند و تصریح کرد: از این تعداد ۴۶ شتابدهنده و ۱۸۰ استارتاپ هستند، همچنین ۹۶ شرکت تملیکی، ۴۱ شرکت استیجاری، ۶۵ تیم نوپا، ۷۵ استارتاپ و ۴۵ کارگزار تخصصی از اعضای پارک فناوری پردیس به شمار می‌روند.

صادرات ۳۵ میلیون یورویی پارک پردیس به ۲۱ کشور دنیا

وی با اشاره به دستاوردهای پارک فناوری پردیس در سال ۹۷، خاطر نشان کرد: شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس موفق شدند ۳۵ میلیون یورو صادرات به ۲۱ کشور داشته باشند. به گفته وی، این میزان صادرات مربوط به ۴۰ محصول دانش بنیان و فناور می‌شود. صفاری‌نیا با تاکید بر این که میزان رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس در سال گذشته، ۳۱ درصد بوده است، اظهار کرد: این میزان بالغ با ۸۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال می‌شود.

رئیس پارک فناوری پردیس همچنین ادامه داد: در سال گذشته منابع انسانی استقرار یافته در این پارک با رشد ۹ درصدی مواجه بوده‌ است. ضمن آن که در سال گذشته ۳۷۹۰ میلیارد ریال در تحقیق و توسعه هزینه شد. این مقام مسئول یادآور شد: ۴۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در توسعه ۱۵ هزار متر مربع از فضاهای پژوهشی و فناوری این پارک شده است.

وی با بیان این که در سال ۹۷ میزان ۱۳۵ عنوان نوآوری در این پارک ارائه شد، اظهار کرد: ۱۱۰ محصول جدید یا ارتقا یافته در سال گذشته توسط شرکت‌های دانش بنیان داشته‌ایم، همچنین ۲۳ محصول بومی شده‌اند و دو مورد نیز ثبت اختراع داشته‌ایم.

صفاری‌نیا با بیان این که در سال ۹۷ این پارک با سازمان‌های داخلی و خارجی همکاری‌های وسیعی داشته است، گفت: براین اساس ۱۹ پروژه بین شرکت‌های عضو و سازمان‌های خارجی به ارزش ۱۴.۸ میلیارد ریال تعریف شده است. همچنین ۱۶ عنوان تحقیق و تولید مشترک خارجی به ارزش ۲۱ میلیون یورو با ۹ کشور تعریف شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: همچنین ما در پارک فناوری پردیس از شرکت‌های عضو پارک برای حضور در مناقصات حمایت‌هایی داشته‌ایم. ارائه تضامین حضور در مناقصات، حضور به صورت مشارکتی، ارائه مشاوره مناقصات و اطلاع‌رسانی ۲۵۶ مناقصه از جمله حمایت‌های پارک فناوری پردیس به شرکت‌ها است. وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۴ قرارداد در راستای رفع نیازهای صنعت به ارزش ۵۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

صفاری نیا از ارائه معافیت‌ها و مزایای قانونی برای شرکت‌های دانش بنیان عضو این پارک خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۴۳۸ نفر برای ۴۷ شرکت معافیت‌های مالیات بر حقوق و ۹۳۱ میلیارد ریال معافیت برای ۷۶ شرکت، معافیت مالیات بر عملکرد از جمله برنامه‌های معافیتی ما به شرکت‌های مستقر بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان این که ۳۷ نفر با همکاری معاونت علمی از خدمات نظام وظیفه برخوردار شده‌اند، گفت: رفع اختلاف در خصوص مبدا زمانی بهره‌مندی کارکنان واحدهای فناور از معافیت مالیاتی حقوق از جمله مزایای قانونی بوده است که در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان این که در مجموع ۲۰ شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم خارج در پارک فناوری پردیس راه‌اندازی شده است، گفت: ما همواره درصدد هستیم اشتغال نخبگان مقیم خارج در پارک را فراهم کنیم که اکنون اشتغال سه ایرانی متخصص غیر مقیم در شرکت‌های پارک، ۶ استقرار شرکت متعلق به ایرانیان متخصص غیر مقیم و ۷ مورد اعطای تسهیلات برای جذب ایرانیان متخصص غیر مقیم از جمله حمایت‌های ما از محققان ایرانی مقیم خارج به شمار می‌رود.

انتهای پیام / اکوموتیو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.