مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ما آدم‌ها با قدردانی رشد می‌کنیم؛قدردانی، آیین سالانه آچاره

0 56

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، بیش از پیش، به مباحث مدیریتی و نحوه صحیح رفتار با منابع انسانی اهمیت می‌دهد و سازمان‌هایی که نیرو و زمان معینی را به این موضوعات اختصاص می‌دهند، رشد سازمانی بهتری خواهند داشت. در ادامه گزارشی از یک همایش‌ سالانه سازمانی که روی این زمینه کار کرده، ارائه شده است.

آچاره، استارتاپی که به ایجاد فرصت اشتغال کشوری می‌اندیشد.

شاید نام آچاره به گوشتان خورده باشد؛ استارتاپی که در حوزه خدمت رسانی آنلاین فعالیت می‌کند و تاکنون توانسته خدمات خود را در 27 شهر ایران گسترش دهد.

سه دوست قدیمی که همگی درس خوانده دانشگاه شریف بودند، حدود دو سال پیش، تصمیم گرفتند اپلیکیشنی را راه‌اندازی کنند که با حضور مجموعه کاملی از متخصصین حوزه‌های مختلف، بتواند خدمات مورد نیاز افراد را انجام دهد و کاربران بدون صرف زمان زیاد و فقط با در دست داشتن یک اپلیکیشن روی گوشی خود برای 100 ها نوع خدمت، ثبت سفارش کنند.

این اپلیکیشن به اذعان بنیانگذاران آن، دو رسالت را هدف‌گذاری کرده است: خدمت‌رسانی سریع به کاربران برای ایجاد تجربه‌ای خوب، آسان، راحت و البته قابل اعتماد و فراهم کردن فرصت اشتغال برای افراد جویای کار.

در حال حاضر، حدود 30000 متخصص در حوزه‌های مختلف در آچاره فعال هستند و با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند، توسط کاربران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به این ترتیب، در این مجموعه همواره افرادی با اخلاق حرفه‌ای و تخصص و مهارت مناسب باقی می‌مانند.

قدردانی، آیین سالانه آچاره

بخش مهمی از دستیابی به کیفیت مطلوب خدمات در آچاره، به حضور متخصصینی متعهد، ماهر و حرفه‌ای باز می‌گردد و مدیران این مجموعه با آگاهی به این موضوع، در آیینی سالانه، از بهترین متخصصینی که به اذعان کاربران، بهترین خدمت رسانی را انجام داده و در عین حال، مسئولیت پذیری کافی داشتند، قدر‌دانی می‌کند. این آیین از نگاه مدیریتی، نشان‌دهنده ارزش‌گذاری به افراد مجموعه و اهمیت بخشی به حضور آنهاست که در عین حال می‌تواند انگیزه و انرژی مضاعفی را برای فعالیت‌های بعدی آنها فراهم کند. 

دومین مراسم سالانه خود را برای تقدیر از متخصصین برتر  آچاره

15 مرداد ماه، آچاره دومین مراسم سالانه خود را برای تقدیر از متخصصین برتر برگزار کرد. در این همایش که بنیانگذاران، آقای رسول کشت‌پور، شهردار منطقه 2 تهران و اعضای تیم آچاره حضور داشتند، بیش از 300 متخصص برگزیده، مورد قدردانی قرار گرفتند.

سخنرانی چند متخصص، انگیزه‌های مضاعفی بخشید

در این مراسم چند تن از متخصصین برگزیده، از جریان تجربیات کاری خود صحبت کردند و صحبت این افراد نشان داد که متخصصین فعال در آچاره از طیف‌های مختلفی هستند:

تعدادی از این متخصصین با عضویت در آچاره توانسته بودند، فعالیت‌های خود را در محدوده‌های بیشتری گسترش داده و طیف مشتریان خود را افزایش دهند و به این ترتیب کسب و کارشان رونق یافته بود. اما آچاره، فرصت اشتغال مناسبی نیز برای جوانان دارای تخصص و بدون سرمایه، مادرانی که به تنهایی وظیفه سنگین زندگی را به دوش می‌کشند و حتی افرادی که در شرایط اقتصادی فعلی، کار خود را از دست داده‌اند، فراهم کرده است.

سخنان این افراد نشان می‌داد که آچاره و استارتاپ‌هایی مانند آن، وظیفه سنگینی را به دوش می‌کشند و می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی برای طیف گسترده‌ای از افراد به وجود بیاورند و اگر مسئولان زیربط بتوانند در این زمینه حمایت‌ها و همکاری‌های لازم را انجام دهند، مشکل اشتغال افراد، می‌تواند با روند بهتری مرتفع گردد.

آچاره، در آغاز راهی طولانی

اگرچه، برخی از اپلیکیشن‌های موجود توانسته‌اند به خوبی در میان عموم مردم مورد پذیرش و استفاده قرار گیرند، اما استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند آچاره، راه زیادی را در فرهنگ‌سازی برای استفاده از خدمات آنلاین دارد و حضور نیروهای متخصص و متعهد و روش‌های درست مدیریتی می‌تواند این روند را سرعت بخشد. در هر حال آینده ناگریز از استفاده تکنولوژی‌های هوشمند است و سازمان‌ها و استارتاپ‌هایی که بتوانند مشکلات مردم را به خوبی شناسایی کنند و در رفع آن گام بردارند، همواره پیشگام خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.