مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نشست افتتاحیه الکامپ و ایران هوشمند برگزار شد

همایش ایران هوشمند
0 34

نشست افتتاحیه الکامپ و همایش ایران هوشمند با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات در سالن اجلاس سران برگزار شد.

نشست افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و نشست «ایران هوشمند» چهارشنبه ۲۶ تیر با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، محمود علوی، وزیر اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور و دیگر مسؤولین و مهمانان خارجی در سالن اجلاس برگزار شد.

حسن روحانی در همایش ایران هوشمند

همچنین وزیران ارتباطات کشورهای روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان در این همایش حضور یافتند. در کنار آنها وزیر اطلاعات، برخی نمایندگان مجلس نیز در همایش شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست «ایران هوشمند» با اشاره به این که چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیای امروز دنیایی است که ما مواجه با انقلاب بزرگ دیجیتالی یا فضای مجازی هستیم، گفت: ما باید توجه داشته باشیم این فضای جدید می‌تواند برای نسل، کشور، منطقه و جهان یک فرصت باشد و نه تهدید. در هر دنیایی و فضایی عده‌ای هستند که می‌خواهند از آن فضا به نفع شخصی یا جمعی خودشان سو‌استفاده کنند، اما هیچ وقت نمی‌شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده‌ای که سو‌استفاده می‌کنند تعطیل کرد.

وی افزود: همه شهرهای کشور و ۷۸ درصد روستاهای ما از اینترنت نسل سه و چهار بهره‌مند‌اند. این برای دولت یک افتخار است.

حسن روحانی تاکید کرد: امروز آچه را که ما فضای مجاز می‌نامیم و در مسیر ایران هوشمند حرکت می‌کنیم، تنها بحث اقتصاد و اشتغال نیست بلکه از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این فضای مجازی است که مشارکت مردم را در امور و اداره کشور آسانتر کرده و این فضای مجازی است که روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهد و می‌گوید که این حاکمیت و مسئولین تا چه حد مورد رضایت، مقبولیت و شروعیت هستند.

رئیس جمهوری با اشاره به فضای جدید کسب و کارهای نوپا در کشور گفت: استارت‌آپ‌ها تحول بزرگی در کشور ما از لحاظ اقتصاد، محیط زیست و از لحاظ رشد اقتصادی و ارتباطات اجتماعی و سیاسی ایجاد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امروز اشتغال عظیمی را یک استارت‌آپ قادر است ایجاد کند. هزاران شغل مستقیم و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار شغل غیر مستقیم، یک تحول عظیم و بزرگ در کشور ما است. امروز از این طریق می‌توانیم سریعتر اشتغالی که برای جامعه ما مفید باشد امن‌تر، ارزان‌ترباشد در خدمت مردم باشد. اینکه یک استارت‌آپ بتواند ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار شغل در عرض چهار سال برای جامعه درست کند یک افتخاربزرگ برای نسل جوان ما و برای رفاه اجتماعی مردم است.

حسن روحانی افزود: این که امروز یک روستایی قادر است در خانه خود شغل و صنعت ایجاد کند و دستاورد خودش را عرضه کند، کار عظیم و بزرگی است که دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ما به وجود آورده است. اینکه کشاورز ما از مزرعه خود بتواند محصول را برای مشتری ارسال کند، به معنای  بریده شدن دست واسطه‌های مزاحم در کسب و کار در جامعه امروز ما است.

وی اظهار کرد: امروز بین واقعیت موجود فضای مجازی که یک شرایط مدرن است، با شرایط سنتی دیروز فاصله وجود دارد. ما باید فاصله را کم کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به استارت‌آپ‌ها گفت: وقتی شرح استارت‌آپ‌ها را گوش کردم به این نتیجه رسیدم که اگر نسل جوان نبودند واراده قدرتمند جوانی آنها نبود عقب نشینی می‌کردند.

روحانی با اشاره به قوانین سنتی افزود: فشارها، مجوزها و مقرراتی که جلوی پای آنها وجود دارد، مربوط به گذشته است و به درد دنیای امروز نمی‌خورد. بخواهیم مقررات چند قرن پیش برای حمل و نقل را در دنیای امروز اعمال کنیم شدنی نیست. آن شرایط با شرایط امروز متفاوت است. امروز یک بار مسئولیت سنگیی بر دوش دولت است تا بتواند مشکلات و موانع را برطرف کند.

وی همچنین تاکید کرد: امروز برای تمام امور جامعه از مسائل اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی، راهی نداریم جز اینکه از این فضا استفاده کنیم.

رئیس جمهوری در پایان گفت: من قول می‌دهم دولت براساس قولی که از ابتدا به مردم داده است برای باز بودن این فضا ایستادگی کند و از همه توان خود برای تسهیل‌گری مقررات در کسب و کار‌های نوپا برای جوانان استفاده کند.

انتهای پیام / شنبه پرس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.