مباحث ارائه شده برای آموزش در این دوره به اینگونه می باشد استانداردها و ویژگی های ظاهری کارکنان تشریفات پذیرایی و آبدارخانه مرد و زن و شیوه های مختلف چیدمان میز و صندلی ونحوه حمل و سرو غذا و نوشیدنی روش صحیح جمع آوری میز پذیرایی در ضیافت ها و جلسات اداری

آشنایی با دوره آموزشی  فنون پذیرایی و تشریفات:

بعد از گذشت سال ها از شغل پیشخدمت اداری هنوز بسیاری از ادارات و شرکت ها نیروهای این بخش را بدون هیچ معیاری انتخاب می کنند و این شغل را جزء اشتغال های کارگری می پندارند.

Image result for ‫اصول تشریفات + جلسه‬‎

لذا بسیار دیده می شود که کارکنان این قسمت فقط بصورت استاد- شاگردی و کاملا تجربی (گاهی غلط) وارد مکان های رسمی می شوند و ممکن است به دلیل عدم آموزش رفتارهایی انجام دهند که موجب ضعف مدیریتی آن شرکت یا اداره و سازمان شوند.

از این رو جهت جلوگیری از آزمون و خطاهای مستمر و بهانه دائمی نیروها از ندانستن بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده آموزش اهمیت پیدا میکند.

هدف دوره آموزشی فنون پذیرایی و تشریفات:

توانایی برقراری ارتباط با ابزارهای مختلف کلامی و غیرکلامی ,آشنایی با اصول کلی تشریفات ,توانایی بکارگیری اصول تشریفات اعم از استقبال، پذیرایی و …,توانایی پذیرایی مناسب در مراسم و میهمانی های خاص و وی آی پی ,آشنایی با آداب غذا خوردن ,توانایی چیدمان میزهای پذیرایی

کلمات کلیدی دوره  فنون پذیرایی و تشریفات:

دوره فنون پذیرایی و تشریفات, پیشخدمت اداری,حمل و سرو غذا ,ضیافتها وجلسات اداری, الگوهای رفتار اداری, آداب معاشرت , ویژگی ظاهری کارکنان,جمع آوری ظروف, اصول ارتباطات بامهمانان, اصول نظافت, اصول کلی تشریفات, پذیرایی VIP, روشهای اصولی مهمانداری, آموزش تشریفات, 

Related image

توضیحات کلمات کلیدی دوره  فنون پذیرایی و تشریفات :

مباحث ارائه شده برای آموزش در این دوره به اینگونه می باشد استانداردها و ویژگی های ظاهری کارکنان تشریفات پذیرایی و آبدارخانه مرد و زن و شیوه های مختلف چیدمان میز و صندلی  ونحوه حمل و سرو غذا و نوشیدنی روش صحیح جمع آوری میز پذیرایی در ضیافت ها و جلسات اداری

محتوای دوره یا سمینار :

  • استانداردها و ویژگی های ظاهری کارکنان تشریفات، پذیرایی و آبدارخانه مرد و زن
  • بهداشت فردی، محیط و ظروف پذیرایی و مواد غذایی (چگونگی نگهداری مواد غذایی و شناسایی مواد غذایی تقلبی)
  • الگوهای رفتار اداری، آداب معاشرت و تکریم ارباب رجوع (مشتری مداری)
  • اصول عمومی و تشریفات برگزاری ضیافت ها و جلسات اداری
  • شیوه های مختلف چیدمان میز و صندلی (شناخت انواع میز و صندلی، تعیین فواصل میز و صندلی، تفاوت میز آرایی در فضای باز و بسته)
  • چیدمان میز پذیرایی و میز ناهار (ظروف پذیرایی، انواع رومیزی ها، دستمال سفره ها و طرز بکارگیری آنها)
Image result for ‫اصول تشریفات + جلسه‬‎
  • نحوه حمل و سرو غذا و نوشیدنی (چای، قهوه، میوه، آب میوه و …) و زمان مناسب جمع آوری ظروف
  • روش صحیح جمع آوری میز پذیرایی در ضیافت ها و جلسات اداری
  • اصول نظافت محوطه ها، آبدارخانه و سرویس های بهداشتی
  • آشنایی با انواع مواد شوینده و ضدعفونی کننده
  • اصول ارتباطات موثر با مدیران، همکاران و میهمانان
  • کار عملی و کارگاهی

وب سایت برگزار کننده : مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

  • منبع خبر : http://www.irtci.com/irtci-fonon-pazirae.aspx