مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

هدف‌گذاری «ازکی» برای پوشش کل بازار بیمه کشور تا پایان سال ۹۸

0 48

«تیم لطیف» بنیان‌گذار و رئیس هیأت مدیره استارتاپ «ازکی»

رئیس هیات مدیره «ازکی» با بیان این‌که ما محصولات ۱۰ شرکت از ۱۲ شرکت اصلی صنعت بیمه کشور که سهم ۹۵ درصدی در بازار دارند را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، «ازکی» فروش آنلاین محصولات کل شرکت‌های بازار بیمه را تا پایان سال ۹۸ هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام بیمه ازکی، «تیم لطیف» بنیان‌گذار و رئیس هیأت مدیره استارتان «ازکی» روز دوشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در نخستین روز برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه FINEX ۲۰۱۹ در غرفه این شرکت واقع در سالن ۳۱-B، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی «ازکی» تسهیل خرید بیمه برای مردم است. متقاضیان از هر قشر و با هر نوع نیازی که به بیمه دارند می‌توانند از خدمات «ازکی» استفاده کرده و با دریافت مشاوره و مقایسه انواع محصولات بیمه‌ای ارائه‌شده توسط شرکت‌های بیمه، نسبت به خرید بیمه مورد نیاز خود اقدام کنند.

«لطیف»، با بیان این‌که آگاهی مردم کشور ما نسبت به صنعت بیمه و ضرورت‌ها و فرصت‌های این صنعت هنوز به‌اندازه کافی رشد نکرده است، افزود: مشاوره و فروش محصولات بیمه‌ای پیش از ظهور استارتاپ‌ها بیشتر توسط نمایندگی‌ها و عاملان فروش شرکت‌های بیمه انجام می‌شد و با توجه به این‌که نمایندگی هر شرکت بیمه، ذینفع آن شرکت است طبعاً نمی‌تواند مشاوره بی‌طرفانه‌ای به متقاضیان خرید محصولات بیمه‌ای بدهد.

وی ادامه داد: به این ترتیب امکان خدمت‌رسانی برای استارتاپ‌هایی همچون «ازکی» به وجود آمده که با ارائه مشاوره و مقایسه محصولات بیمه‌ای شرکت‌های مختلف، نقاط قوت و ضعف هر یک از محصولات بیمه‌ای یک شرکت را در مقایسه با محصولات مشابه دیگر شرکت‌ها، برای متقاضیان فراهم کند و درنتیجه متقاضیان هنگام خرید محصولات بیمه‌ای، انتخاب بهتری داشته باشند.

لطیف با تصریح به رایگان بودن خدمات مشاوره «ازکی» اظهارکرد: متقاضیان بعد از دریافت مشاوره و انتخاب محصول بیمه‌ای موردنظر خود، الزامی ندارند که حتماً خرید خود را از سایت «ازکی» انجام دهند و می‌توانند خرید خود را از «ازکی» یا هر سایت یا نمایندگی که تمایل دارند، انجام دهند.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای آموزنده و آگاهی‌بخش برای مردم و متقاضیان خرید بیمه یادآور شد: «ازکی» در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش دانش عمومی درباره صنعت بیمه، اقدام به راه‌اندازی یک بلاگ کرده است. ما در بستر این بلاگ، همچون یک مجله آنلاین به انتشار روزانه محتوای مفید در مورد محصولات بیمه‌ای شرکت‌ها و نرخ‌های بیمه و … می‌پردازیم. برای مثال در خارج از ایران، بیمه‌ای تحت عنوان «بیمه مسئولیت انفرادی» یا «بیمه تکمیلی درمان» وجود دارد که بسیار مفید است اما در ایران هنوز در مورد ضرورت این بیمه، گفتمان چندانی انجام نشده است. ما در بلاگ «ازکی» سعی می‌کنیم این نوع بیمه را به مخاطبان معرفی کنیم.

لطیف با بیان این‌که دسترسی مردم به ظرفیت‌های صنعت بیمه کشور پایین است و بروکراسی و ضعف فناوری نیز به این مشکل دامن زده است، گفت: در حال راه‌اندازی پنل جدیدی در سایت «ازکی» هستیم که امکانات جدیدی برای متقاضیان بیمه ایجاد می‌کند و هر شخص می‌تواند با تشخیص کمبودهای بیمه‌ای خود و مقایسه محصولات بیمه‌ای متنوعی که شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهند، بهترین انتخاب را داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره «ازکی» بابیان این‌که ضریب نفوذ بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در ایران پایین است و جای کار فراوانی در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: به عنوان نمونه، بیمه‌های عمر در کشورهای توسعه‌یافته ضریب نفوذ بسیار بالایی دارند به صورتی که حتی ضریب آنها بیش از ۱۰۰ درصد است. این بیمه‌ها به کاهش ریسک و افزایش کیفیت زندگی در این کشورها کمک می‌کند و در کشور ما نیز می‌توان با افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری کیفیت زندگی را بهبود بخشید.

این مقام مسئول صنعت بیمه با اشاره به بانک اطلاعاتی ایجادشده در «ازکی» اظهارکرد: طی یک سال و نیم فعالیت مجموعه «ازکی» بانک اطلاعات خوبی در مورد متقاضیان بیمه در این شرکت ایجاد شده که می‌تواند به مسئولان صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه‌ای در جهت واقعی‌تر شدن ریسک‌ها و ضریب خسارت‌های صنعت بیمه کمک کند.

لطیف با بیان این‌که «ازکی» به عنوان یک استارآپ فعالیت خود را از صنعت بیمه آغاز کرده، اما در افق پیش‌رو، برنامه‌ها و فعالیت‌های ما به این صنعت محدود نخواهد بود، خاطرنشان کرد:

در حال حاضر «ازکی» محصولات ۱۰ شرکت از ۱۲ شرکت اصلی صنعت بیمه کشور که سهم ۹۵ درصدی در بازار دارند را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، «ازکی» فروش آنلاین محصولات کل ۲۹ شرکت بازار بیمه ایران را تا پایان سال ۹۸ هدف‌گذاری کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.