مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

دوره سوم مدرسه اشتغال شریف از روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد

0 35

هر سال افراد زیادی از دانشگاه‌های مختلف کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و به صف متقاضیان کار می‌پیوندند؛ اما در فضای کسب و کار، جایگاه حقیقی خود را پیدا نمی‌کنند. این افراد در چنین شرایطی، معمولا با به خاطر آوردن سال‌های طولانی تلاش و تحصیل خود، دلسرد و ناامید می‌شوند. مساله مهمی که نباید از آن چشم […]

هر سال افراد زیادی از دانشگاه‌های مختلف کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و به صف متقاضیان کار می‌پیوندند؛ اما در فضای کسب و کار، جایگاه حقیقی خود را پیدا نمی‌کنند. این افراد در چنین شرایطی، معمولا با به خاطر آوردن سال‌های طولانی تلاش و تحصیل خود، دلسرد و ناامید می‌شوند. مساله مهمی که نباید از آن چشم پوشید آن است که ورود به فضای کسب و کار، نیازمند آشنایی با آن و رعایت قواعدی است.
در همین خصوص همزمان با آغاز سومین دوره مدرسه اشتغال شریف خبرنگار روابط عمومی دانشگاه در گفتگویی با مدیریت مدرسه اشتغال شریف به معرفی، بیان اهداف و ویژگی های دوره سوم پرداخته که در ادامه خواهید خواند.


مهندس سحر احمدی مدیر مدرسه اشتغال شریف

مهندس سحر احمدی مدیر مدرسه اشتغال شریف در ابتدای صحبت هایش گفت: مدرسه اشتغال شریف، اولین مدرسه اشتغال (careerschool) ایرانی است که از سال 1394 تا کنون با برگزاری جلسات مشاوره شغلی و دوره های آموزشی مختلف برای کاهش فاصله میان توانمندی دانشجویان و نیازمندی های بازار کارتلاش کرده است.
وی افزود: مهم ترین مانع برای ورود دانشجویان و دانش آموختگان به بازار کار نداشتن مهارت کافی جهت تعامل با دنیای بیرون و شناخت ناکافی از خود و توانایی های خود است. دانشجویان در طول تحصیل بیشتر تمرکز خود را بر دانش و موارد درسی می گذارند و علی رغم داشتن تخصص کافی، به دلیل نداشتن مهارت کافی برای ایجاد ارتباط با دنیای بیرون و تعامل با بازار کار در بیشتر موارد موفق به ارائه صحیح توانمندی های خود نمی شوند.
مدیر مدرسه ی اشتغال شریف هدف از انتخاب نام مدرسه برای این اتفاق را کاهش غرور کاذب دانشجویان بیان کرد و گفت: با توجه به بررسی ها و آمارهایی که از بیرون دانشگاه و شرکت ها به دست آورده ایم، اغلب دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود غروری دارند که البته تا حدی منطقی است اما از یک حدی به بعد کاذب است و پس از ورود به بازار کار آسیب زننده می باشد. از همین رو تلاش ما در مدرسه اشتغال شریف بر این است تا با ایجاد فضایی مشابه، داوطلبان خود را در غالب دانش آموز و نیازمند به آموزش پشت نیمکت قرار داده و فرصت تجربه مجدد را به آن ها بدهیم تا پس از گذراندن دوره، توانمندتر و حرفه ای تر قدم به بازار بگذارند.
احمدی وجه تمایز مدرسه اشتغال شریف را بررسی دقیق فضای کسب و کار دانست و گفت: فعالیت ما در مدرسه پس از بررسی دقیق و کامل فضای کسب و کار با توجه به انتظاراتی که محیط بیرون از نیروی خود دارد آغاز شده است. در واقع نکته حائز اهمیت این است که دانش آموخته ای که برای اولین بار قدم به دنیای بیرون از دانشگاه می گذارد باید چه ویژگی های فردی و مهارتی برای شروع کار به صورت حرفه ای داشته باشد.
در همین راستا با استفاده از به روزترین تست ها و ابزارها به فاکتورهایی رسیده ایم که در قالب کلاس های آموزشی و پروژه های تیمی به داوطلبان ارائه می شود. وی خاطر نشان کرد: در پروژه های تیمی از سیستم های کوچینگ و منتورینگ نیز استفاده می شود.

احمدی در ادامه یادآور شد: در مدرسه اشتغال شریف تلاش بر این است تا داوطلبان با نگاهی به درون خود، تیپ رفتاری و جنس شغلی خود را دریابند و پس از آن با آگاهی کامل از خود، اولین و مناسبترین شغل را انتخاب کنند.
مدیر مدرسه اشتغال شریف خاطر نشان کرد: دوره سوم مدرسه اشتغال شریف اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.
در این دوره داوطلبان می توانند در بخش های صنایع، IT و نرم افزار، مهندسی شیمی، MBA و شیمی ثبت نام کنند.


وی در ادامه افزود: حامیان دوره سوم شرکت هایی فعال، در حوزه های الکترونیک، خودرو، فرآورده های نفتی، سرامیک و فرآورده های نسوزو دیجیتال مارکتینگ هستند. یکی از موارد مهم در دوره سوم حضور شرکتی از شهر اصفهان است که در طول دوره به مدت 3 الی 4ماه در کنار داوطلبان حضور دارد. پس از اتمام آموزش، داوطلبان می توانند دوره کارآموزی و شغلی خود را در شهر اصفهان آغاز کنند. 
احمدی در رابطه با اساتید مدرسه اشتغال شریف گفت: تمامی مدرسین، با بیش از 15 سال سابقه، فعال در حوزه های روان شناسی و منابع انسانی هستند.
یکی از مهمترین ویژگی های دوره سوم در مقایسه با دوره های قبل تمرکز بر مهارت های ورود به بازار کار و به موازات آن شروع دوره خودشناسی می باشد. در دوره سوم علاوه بر آموزش های مهارتی، آموزش در زمینه تعامل با شرکت ها، گفتگو و شبکه سازی هم در نظر گرفته شده است که یقینا برای داوطلبان جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.
مدیر مدرسه اشتغال شریف از هدیه ویژه دوره سوم خبر داد و گفت: پذیرفته شدگان دوره سوم می توانند به صورت رایگان در دوره خودشناسی شرکت کنند.

احمدی در پایان گفت: پس از اتمام دوره برای پذیرفته شدگان، پروفایل شغلی با توضیحات مدرسین و مربیان در خصوص مهارت های فردی و همچنین اطلاعاتی در خصوص تیپ رفتاری و شخصیتی در نظر گرفته شده است که قابل ارائه به تمام سازمان ها و شرکت ها است و در نوع خود بسیار کامل و ارزشمند می باشد.
شایان ذکراست؛ علاقه مندان می توانند برای ثبت نام دوره سوم مدرسه اشتغال شریف به سایت http://careerschool.ir مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.