مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

بانکداری ناب ؛ وقتی بانکداری جذاب می‌شود

0 90

نویسنده:بوهان اپنهایم ، مارک فلبورمترجم:دکتر رضا شافعی ، محمدحسین ذنوبیناشر:شرکت چاپ و نشر بازرگانی


بانکداری ناب ؛ وقتی بانکداری جذاب می‌شود…
چند سالی است که رویکرد «تفکر ناب» برای حل مسائل و انجام فرایندهای کاری بسیار محبوب شده و بسیاری از صنایع و حوزه‌های کاری از این رویکرد استفاده می‌کنند. در «رویکرد ناب» ریشه‌کن کردن اتلاف‌ها در اولویت است.

اتلاف وقت و هزینه در این رویکرد به حداقل میزان ممکن می‌رسد و فرایند بهبود مستمر و ارائه خروجی‌های سریع جزو جدانشدنی از رویکرد ناب محسوب می‌شود.


تفکر ناب، و یا رویکرد ناب، یک الگوی صنعتی تکاملی است که از ترکیب عناصری از الگوهای قدیمی شامل مدیریت کیفیت جامع، مهندسی همزمان، و شش سیگما بوجود آمده است. رویکرد ناب در بانکداری نیز می‌کوشد تا خواسته‌های مشتری را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برآورده کند، همچنانکه از کیفیت بالای کار و ارائه خدمات بی نقص اطمینان حاصل می‌کند.

کتاب «بانکداری ناب» می‌کوشد با در نظر گرفتن رویکرد تفکر ناب، به بررسی مسائل حوزه بانکداری پرداخته و ضمن ارائه رهنمودهایی برای انجام فرایندهای بانکداری بر اساس این رویکرد، نشان دهد چگونه می‌توان راهکارهایی برای افزایش کیفیت، بهره‌وری و بهبود روحیات کارکنان در بانک‌ها و موسسات مالی ارائه کرد.
در این کتاب با چه مفاهیم و روش‌هایی آشنا می‌شویم؟

مدیریت کیفیت جامع، مهندسی همزمان، شش سیگما، ایزو 9000،‌ «مودا، مورا، موری و هجینکا»، کایزن، بنچ‌مارکینگ، کانبان، رهبری و مدیریت پروژه و … مفاهیمی هستند که در این کتاب آنها را به طور کامل فرا خواهید گرفت.

مدیران ارشد سیستم بانکی، روسای شعب و کارمندان زحمتکش بانک با مطالعه کتاب “بانکداری ناب”  می‌توانند گذر از سیستم سنتی به مدرن در حوزه بانکداری را که در حال حاضر در کشور ما در حال رخ دادن است، با تفکر ناب همراستا کرده و از مزایای توسعه توسعه فرهنگی در کنار پیشرفت تکنولوژیکی در حوزه بانکداری بهره‌مند شوند و در این صورت است که هم مردم و هم اقتصاد کشور از بهترین و کارآمدترین سیستم مالی سود خواهد برد.

همچنین اساتید، محققان و دانشجویان حوزه مالی، اقتصادی و بانکداری نیز مخاطبان دیگر این کتاب هستند تا با مطالعه مطالب علمی موجود در این کتاب بتوانند رسالت خویش در حوزه علوم بانکی را به عرصه عمل آورده و در مسیر توسعه و بهبود این سیستم حرکت نمایند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.