ما ۸ نکته ی کلیدی برای موفقیت در بازاریابی تلفنی تعریف کرده ایم. این راهنمایی های کلیدی را دنبال کنید تا به رشد عملکرد خود دست پیدا کنید. برای شروع آماده اید؟

قانون اول: مختصر و مفید باشید

هدف شما این است که به پیام تان پاسخ داده شود نه اینکه محصول تان را بفروشید. پیام تان را کوتاه کنید و مشتری احتمالی را به واکنش دعوت کنید. برای مثال بهترین مدت زمان برای پیام صوتی بین ۸ تا ۱۴ ثانیه است.

قانون دوم: شماره تان را تکرار کنید

خیلی مهم است که در ابتدا و انتهای پیام شماره تلفن تان را تکرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتری آن را دریافت می کند و احتمال دارد با شما تماس بگیرد.

قانون سوم: پیش از تماس برای بازاریابی تلفنی متن آماده داشته باشید

اگر فرد موردنظر نباشد چه اتفاقی می افتد؟ شما ۳ ثانیه وقت دارید که به یک پیام فکر کنید. بنابراین باید پیام مورد نظرتان را از قبل آماده نگه دارید.

زمان مناسب بازاریابی تلفنی
هر مشتری زمان مناسب خودش را دارد

قانون چهارم: در زمان مناسب تماس بگیرید

بهترین ساعات تماس بین ۸ تا ۹ صبح و از ۴:۳۰ تا ۶:۳۰ بعد از ظهر است. تغییرات مناطق مختلف زمانی را به خاطر داشته باشید تا در بهترین زمان پیام خود را بگذارید. شنبه صبح و چهارشنبه بعد از ظهر پیام نگذارید، زیرا معمولا پیام ها در این ساعات هفته نادیده گرفته می شوند.

قانون پنجم: شخصی و در عین حال حرفه ای باشید

حداقل دو بار در پیام نام خانوادگی فرد را به کار ببرید.

قانون ششم: کلمات تان را هوشمندانه انتخاب کنید

آیا از «ام» یا آواهای دیگری که در واقع کلمه نیستند استفاده می کنید؟ آیا کلمات بیش از حد استفاده شده را به کار می برید؟ آیا کلمات را به صورت اشتباه به کار می برید؟ آیا از اصطلاحات حرفه ای یا تخصصی استفاده می کنید؟

سعی کنید با استفاده از فرهنگ لغات جایگزین هایی مثل «قابل قبول، مناسب، با اعتبار، برتر، ارزشمند و غیره» برای «خوب» پیدا کنید.

قانون هفتم: سرعت حرف زدن تان را تنظیم کنید

اگر می خواهید پیام تان کوتاه باشد، سعی نکنید تند حرف بزنید، در عوض پیام تان را مختصر کنید.

اگر خیلی سریع صحبت کنید، فرد موردنظر تصور می کند شما ارزش وقت گذاشتن ندارید، و اگر خیلی آهسته صحبت کنید احتمال دارد حوصله شان را سر ببرید.

تنظیم سرعت حرف زدن بصورت ثابت و محکم توجه آنها را جلب کرده و باعث می شود به شما گوش دهند.

قانون هشتم: تکالیف تان را انجام دهید

تمامی اطلاعات فروش را قبل از تماس جمع آوری کنید.

تماس برای معرفی خود، دلیلی برای تماس به مشتری احتمالی نیست.

«متوجه شده ام که به تازگی برنامه ریزی منابع سازمانی تان را به روز رسانی کرده اید» یا «متوجه شده ام که اخیرا یک سرور جدید برای ایمیل نصب کرده اید»، اینها بهانه های خوبی برای مکالمه به آنها می دهند.