«مهدی دادفر»، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفتگو با  خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک گفت: در فضایی که همه دنیا تلاش می‌کنند به هر شکل ممکنی ایجاد نارضایتی در کشور کنند، چرا ما کالای موجود در گمرک را که به طور کامل پولش پرداخت شده را معطل می‌کنیم؟

وی با بیان اینکه مصوبه هیات دولت 4 ماه پس از صدور اعتبار دارد ولی تا به الان به گمرکات در خصوص ترخیص خودروها ابلاغیه‌ای فرستاده نشده است، افزود: تعطیلات زیادی پیش‌رو داریم و نباید با تعلل در کار سبب انباشت خودروها در گمرک شویم.

وی با بیان اینکه دولت باید مصوبه های اثربخش صادر کند، گفت: پیگیر موضوعات از طریق سازمان و ارگان‌های مربوطه هستیم تا این مشکل به زودی حل شود.

دادفر ادامه داد: شرایط واردکنندگان خودرو بسیار نامساعد است، تکلیف بَد بهتر از بلاتکلیفی است. فضا به سمت تعدیل نیروی انسانی و کمتر شدن فعالیت تجاری و بازرگانی پیش می‌رود.

وی بیان کرد: دست پنهان مافیای خودروسازی کشور بر دولت فشار وارد می‌کند تا نتواند واردات را آزاد کند و هم کالاها در گمرک انبار شوند تا بتواند از این فضا به نفع خود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: سهم واردات خودرو فقط 5 درصد در بازار و فقط یک درصد از کل ارزش کالاهای وارداتی در سال 97 بود.

وی گفت: زمانی که واردات خودرو آزاد بود مردم بدون هیچ معطلی می‌توانستند در کمترین زمان خودرو تهیه کنند و این یک امتیاز مثبت برای واردکنندگان بود. خودروسازان داخلی وقتی توان تحویل به موقع خودرو را نداشته و ندارند از شیوه‌هایی برای در دست گرفتن بازار خودرو و انحصار استفاده می‌کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: خودروسازان دولت و مردم را به جایی می‌رسانند که هر امتیازی که می‌خواهند، بگیرند. نهادهای نظارتی و امنیتی باید نظارت ریزبینانه‌تری به این موضوع داشته باشند.