مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

چابک سازی دولت از امتیازات لایحه بودجه سال آتی است

0 29

ولی داداشی نماینده مردم آستارا روز شنبه به خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: ما با سیل عظیم بیکاران در کشور مواجه هستیم، لایحه بودجه 98 به رغم انقباضی بودن، متناسب با شرایط کشور تنظیم شده، اما نیازمند بررسی های کارشناسی است که کمیسیون تلفیق بودجه مجلس این کار را بر عهده دارد.


وی افزود: با توجه به وضعیت اقشار کم درآمد و همچنین شرایط اقتصادی ویژه ای که کشور با آن مواجه است، در لایحه بودجه سال آینده، بسته های حمایتی برای اقشار محروم از جمله مددجویان کمیته امداد امام خمینی، افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی، کارگران و گروه های آسیب پذیر جامعه پیش بینی شده است.
وی پیش بینی کوچک سازی و چابک سازی دولت در بودجه 98 را از امتیازات این لایحه بر شمرد و گفت: این موضوع نباید به اخراج کارکنان دولت منجر شود، برای مثال حقوق افرادی که 10 سال برای دولت کار کرده اند اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد، شرکتی باید حفظ شود، این افراد نباید در این طرح آسیب ببینند، عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه بودجه 98 خاطرنشان کرد: این موضوع در کنار کوچک سازی به عنوان یکی از محاسن لایحه بودجه از کاستی های آن به شمار می رود.
داداشی حمایت از تولید، صنعت و اشتغال را از دیگر پیش بینی ها و نقاط قوت لایحه بودجه 98 عنوان کرد و یادآور شد: مجلس با همکاری دولت تلاش می کند، نواقص و انتقاداتی را که به لایحه بود98 وارد است، برطرف کند.
وی در خصوص درآمدهای پیش بینی شده برای بودجه 98 نیز گفت: یکی از چالش های بودجه سنواتی سال 98، اعلام دو نرخی قیمت نفت است؛ این موضوع با واقعیت منطبق نیست، زیرا به واسطه تحریم، تولید و فروش نفت کشور با چالش روبرو شده است، در مجلس باید این اشکال را اصلاح کنیم.
نماینده مردم آستارا در مجلس یادآور شد: پیش بینی بودجه سال آتی بر مبنای فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت است اما سوال وجود دارد که آیا توان و ظرفیت صادرات یک و نیم میلیون بشکه نفت در سال آینده برای کشور فراهم خواهد بود؟
وی ادامه داد: در کمیسیون انرژی مجلس راهکارهایی برای این مساله ارائه شده و در کمیسیون تلفیق نیز در دست بررسی است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری لایحه بودجه سال 98 را چهارم دی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. بررسی لایحه بودجه سال آتی کل کشور از روز شنبه 27 بهمن ماه در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.