مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

بلومبرگ: چین برنامه 6 ساله برای ایجاد توازن تجاری با آمریکا پیشنهاد داد

0 45
 بلومبرگ گزارش داد چین پیشنهاد کرده است طی یک مدت 6 ساله واردات کالای آمریکایی را افزایش دهد تا به تنظیم مجدد روابط تجاری دو کشور کمک کند.

به گزارش جمعه شب ایرنا، این تارنمای آمریکایی به نقل از منابع آگاه نوشت چین پیشنهاد داده است سالانه بیش از یک تریلیون دلار کالا از آمریکا وارد کند تا اینکه تراز تجاری میان دو کشور تا سال 2024 برابر شود. مازاد تجاری چین در برابر آمریکا در سال 2018 حدود 323 میلیارد دلار بود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همتای چینی وی «شی جینپینگ» اول دسامبر (دهم آذر) در حاشیه اجلاس سران گروه 20 (جی 20) در آرژانتین دیدار و توافق کردند با آغاز آتش بسی 90 روزه جنگ تجاری را موقتا متوقف کنند.
به گزارش رویترز، آماری که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که صادرات چین در ماه دسامبر به شدت کاهش یافته است. بنابراین، پیش بینی می شود دومین اقتصاد دنیا در سال 2019 ضعیف تر شده و تقاضای جهانی کاهش پیدا کند.
روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا لغو بخشی یا همه تعرفه ها علیه چین را مطرح کرده است. اما «رابرت لایتهایزر» نماینده تجاری آمریکا با این ایده مخالفت کرده است.
«لیو هه» معاون نخست وزیر چین قرار است 30 و 31 ژانویه (10 و 11 بهمن) برای انجام دور دیگری از مذاکرات تجاری به آمریکا سفر کند. در صورتی که مذاکرات تا دوم مارس (11 اسفند) به نتیجه نرسد دولت آمریکا تعرفه 10 درصد بر دویست میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را به 25 درصد افزایش می دهد.
آمریکا از چین خواسته است از مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی حمایت کرده است و آنها را وادار به انتقال فناوری به شرکای چینی نکند. آمریکا همچنین خواستار دسترسی بیشتر شرکت های خود به بازار چین و کاهش موانع تجاری و تعرفه ای شده است.

لینک خبر : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.